عصر خودرو

بر اساس بررسی‌های رویترز

عراق تولید نفت را پس از همه‌پرسی کردستان ۴۰ هزار بشکه افزایش داد

عصر بازار- بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد عراق تولید نفت را پس از همه‌پرسی کردستان ۴۰ هزار بشکه افزایش داده و تولید نفت اوپک نیز ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته و به رقم ۳۲.۸۶ میلیون بشکه رسیده است.

عراق تولید نفت را پس از همه‌پرسی کردستان ۴۰ هزار بشکه افزایش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، بر اساس بررسی‌های رویترز، از آنجایی که صادرات عراق افزایش یافته و تولید در لیبی به سطح بالایی رسیده، میزان تولید نفت اوپک این ماه 50 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش تعهد اوپک برای کاهش تولید نیز 3 درصد کاهش یافته و از 89 درصد ماه آگوست به 86 درصد در ماه جاری رسیده است.

    صادرکنندگان اصلی نظیر عربستان نیز سهم زیادی در کاهش تولید نفت اوپک داشتند.

    بر اساس این گزارش افزایش تولید نفت عراق نشان می‌دهد تنش‌های سیاسی روی مسئله استقلال منطقه کردستان عراق تأثیری بر صادرات نفت این کشور نداشته است. نگرانی‌ها درباره اینکه مسئله کردستان می‌تواند در عرضه نفت اختلال ایجاد کند، قیمت را بالا برده است به‌طوری که این هفته بشکه‌ای 60 دلار رسید که بیشترین قیمت طی دو سال گذشته محسوب می‌شود.

    در این میان «کارستن فریش» تحلیل‌گر ارشد کامرز بانک در فرانکفورت می‌گوید: «راه حل سریعی برای بحران قابل تصور نیست که می‌تواند مسئله افزایش قیمت ادامه‌دار باشد.»

    همچنین بررسی رویترز نشان داد که افزایش نفت لیبی و نیجریه به افزایش تولید در ماه جولای کمک کرده بود. لیبی این ماه 50 هزار بشکه نفت بیشتری تولید کرد که این رقم در محدوده میانگین ماه سپتامبر و کمتر از یک میلیون بشکه در سال است. تولید نفت نیجریه 30 هزار بشکه در روز کاهش داشت، همچنین تولید عراق 40 هزار بشکه در روز افزایش یافت که نشان می‌دهد پس از مسئله کردستان عراق 40 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

    همچنین عربستان سعودی تولید نفت خود را 20 هزار بشکه در روز افزایش داده که بیشتر به مصرف تولید برق در این کشور با توجه به نیاز فصلی صرف می‌شود.

    همچنین تولید ایران نیز 20 هزار بشکه از آنچه که در قرارداد اوپک توافق کرده بود،‌ بالاتر رفته است. در بین کشورهایی با تولید کم آنگولا، محموله‌های کمتری را در ماه آگوست روانه داشته است.

    بررسی‌های رویترز بر اساس آمار کشتی‌هایی است که توسط منابع خارجی تهیه می‌شود.

    تامسون رویترز این آمارها و داده‌ها را توسط منابع شرکت‌های نفتی، اوپک و شرکت‌های مشاوره‌ای تهیه می‌کند.

     

    برچسب ها