عصر خودرو

تحلیل تکنیکال مثلث طلا، دلار و نفت در آستانه آغاز کار بازارهای جهانی

عصر بازار: تحلیل تکنیکال طلا، دلار و نفت حاکی از نزول اندک طلا، رشد نفت تا محدوده ۵۸ دلاری و افزایش قیمت حدود ۲۰۰ تومانی دلار در صورت افزایش تقاضا است.

تحلیل تکنیکال مثلث طلا، دلار و نفت در آستانه آغاز کار بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، تحلیل تکنیکال طلای جهانی، نفت جهانی و دلار ایران، توسط نوید اختری زاده، مدرس و تحلیلگر کارگزاری بانک صنعت و معدن در ادامه آمده است.

    طلای سیاه، در راه رسیدن به  58 دلار
    بررسی نمودار تکنیکال نفت در نمای روزانه نفت وست تگزاس اینترمدیت مشاهده می شود که نمودار قیمت حدود دو سال و نیم در کانال صعودی با شیب ملایم در حال حرکت و نوسان بود(کانال صورتی).در اواخر مرداد ماه سال گذشته، شکستن کانال صعودی از پایین صورت گرفت و با شکست قیمت 94 دلار (دایره نارنجی رنگ) شاهد اتمام روند صعودی و آغاز روند نزولی طلای سیاه بودیم. همانطور که در تصویر تحلیل مشخص است نزدیک به یک سال و نیم نمودار قیمت نفت در روند نزولی قرار گرفته و با رسم یک خط روند مقاومتی شاهد هستیم که بارها این خط مانع از رشد قیمت شده‌است. در حرکت اخیر قیمت که تا محدوده 43 دلار افت داشت، خط حمایتی معتبر رسم شده مانع از ریزش بیشتر شد و قیمت مجددا به سمت خط مقاومتی در حال صعود و حرکت است. قیمت 49 دلار با برخورد به خط مقاومتی مهمترین مقاومت بر سر راه صعود قیمت خواهد بود(دایره قهوه‌ای رنگ). سیگنال قطعی صعود قیمت نفت قیمت 51.5 دلار خواهد بود که در صورتی که قیمت بتواند این سطح را رو به بالا بشکند، صعود را تا تراکم ترازهای فیبوناچی و تا محدوده 57 – 58 دلار رشد را شامل خواهد شد. همچنین نوسان نماهای شاخص قدرت نسبی و هیجان نیز گارد صعودی به خود گرفته اند و انتظار می‌رود رشد طلای سیاه تا محدوده‌ی مقاومتی ذکر شده انجام شود.

    افت اندک طلا، مقدمه صعود تا1220 دلار
    نمودار روزانه طلای جهانی حدود 8 ماه زیر خط روند نزولی اخیر خود در حال حرکت بوده‌است و هر بار با صعود و حرکت به سمت این خط، واکنش منفی و اصلاح قیمتی این فلز گرانبها مشاهده شده است. در اواسط مهرماه مشاهده‌ شد که قیمت در یک تراکم مثلثی قرار می‌گیرد و با شکست سقف این تراکم، همزمان خط روند مقاومتی نیز رو به بالا در محدوده قیمتی 1140 دلار در هر اونس شکسته می شود. همچنین روند نزولی این فلز در کوتاه مدت به اتمام رسیده‌است. همانطور که در تصویر تحلیل مشخص است نمودار طلا با شکل گیری یک الگوی هارمونیک AB=CD در محدوده 1190 دلار اصلاح قیمتی را در پیش گرفته‌است و انتظار می رود که قیمت تا محدوده خط مقاومتی شکسته شده به عنوان بازگشت مجدد(تست مجدد خط روند شکسته شده) و همچنین کف کانال صعودی کوتاه مدتی(کانال آبی رنگ) و این محدوده( محدوده قیمتی 1130 – 1125 دلار) می‌تواند به عنوان یک محدوده بسیار پر پتانسیل برای بازگست محسوب شود (مربع نارنجی رنگ).انتظار می‌رود در صورتی که قیمت بتواند از محدوده‌های ذکر شده به مدار رشد بازگردد بتواند در میان مدت تا محدوده تراکم ترازهای فیبوناچی و سقف کانال صعودی کوتاه مدتی تا حدود قیمتی 1220 دلار رشد قیمت را تجربه کند.

     

    افزایش تقاضا، عامل حرکت دلار به مرز 3700 تومان
    در نمای روزانه ارز دلار به ریال مشاهده می‌شود که قیمت حدود سه سال در محدوده تراکمی در حال حرکت و نوسان است. در رشد اخیر نمودار قیمتی دلار مشاهده می‌شود که سقف تراکم به واسطه افزایش تقاضا شکسته شده‌است )کادر مشکی رنگ(. انتظار می‌رود تقاضای بیشتر باعث شود قیمت این ارز تا محدوده تراکم ترازهای فیبوناچی)محدوده قیمتی 37200 الی 37800 ریال( رشد قیمتی را تجربه نماید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها