عصر خودرو

بزرگ ترین بانک آمریکا ۴ میلیارد دلار جریمه شد

عصر بازار- بزرگ ترین بانک آمریکا به دلیل کلاه برداری در بررسی سود اموال یکی از متوفیان خود به پرداخت بیش از ۴ میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

بزرگ ترین بانک آمریکا ۴ میلیارد دلار جریمه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «جی پی مورگان چیس» بزرگ ترین بانک آمریکا بر پایه میزان دارایی، پس از 4 روز  دادرسی به دلیل سوء مدیریت و کلاهبرداری در مدیریت اداره املاک مدیر خطوط هوایی، «مکس هاپر»، آمریکا گناهکار و به پرداخت بیش از 4 میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

    در همین حال در سال 2010 میلادی همسر «جو هاپر» مدیر خطوط هوایی «مکس هاپر» و دو نافرزندی او بعداز مرگ ناگهانی «جوهاپر» به دلیل سکته مغزی این بانک آمریکایی را برای اداره املاک و دارایی رئیس خطوط هوایی «مکس هاپر» به استخدام خود درآوردند.

    وی در طول 28 سال زندگی خود با همسرش ثروت هنگفتی را جمع آوری کرد؛ اما در هنگام مرگ وصیتی نداشت.

    این در حالی است که «جی پی مورگان چیس» برای محاسبه سود دارایی «جوهاپر» به یک نوع کلاهبرداری از سوی مقامات قضایی آمریکا محکوم شده است و این بانک بزرگ آمریکایی در ارائه میزان دقیق دارایی های وی به همسر و فرزندانش گزارش درستی را ارائه نکرده است.

    بر پایه این گزارش، «جی پی مورگان چیس» در مجموع به پرداخت حداقل 4 میلیارد دلار جرائم کیفری، تقریبا 4.7 میلیون دلار پرداخت خسارت و 5 میلیون دلار هم بعنوان حق الوکاله به وکیل همسر «جوهاپر» محکوم شده است.

    برچسب ها