عصر خودرو

سیتی بانک آمریکا در حال خروج از روسیه است

عصر بازار- به دنبال شدت گرفتن تنش های سیاسی میان مسکو-واشنگتن «سیتی بانک» آمریکا در حال کاهش خدمات خود و زمینه سازی برای خروج از روسیه است.

سیتی بانک آمریکا در حال خروج از روسیه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایبِنا، شعبه «سیتی بانک» آمریکا در روسیه بطرز معناداری عملیات های بانکی خود در این کشور را متوقف کرده است؛ این در حالی است که کارشناسان بر این باور هستند، این بانک آمریکایی به دنبال ترک کردن بازار روسیه به دلیل وخیم تر شدن روابط مسکو-واشنگتن است.

    همچنین طی 2 سال گذشته «سیتی بانک» آمریکا، نیمی از دفاتر خود و همچنین صدور کارت های اعتباری برای روس ها را کاهش داده است. از سویی دیگر مشتریان این بانک خصوصی از سال 2014 میلادی با 40 درصد کاهش به 600 هزار نفر رسیده اند و به گفته «میخایل برنر» رئیس دپارتمان بانکداری خصوصی «سیتی بانک»، در حال بازنگری سود و مسدود کردن حساب های غیر فعال در روسیه هستند.

    بر همین اساس از سال 2002 میلادی به بعد که «سیتی بانک» در روسیه حضور پیدا کرده است، این برای اولین بار است که این بانک آمریکایی چنین رفتاری را از خود در روسیه نشان می دهد و علت آن ریشه در سرد شدن روابط دیپلماتیکی مسکو-واشنگتن به دلیل حضور روس ها و تسخیر بخش شرقی اوکراین یعنی «کریمه» دارد که از سال 2014  میلادی کلید خورده است.

    به گفته منابع آگاه در حال حاضر «سیتی بانک» وام های جدید بسیار معدودی را در روسیه اعطاء می کند و این یک سیاست تعمدانه از سوی این بانک آمریکایی برای خروج از روسیه است.

    همچنین تحلیگران اقتصادی معتقد هستند، عدم اعطاء وام های جدید از سوی «سیتی بانک» ظرف یکسال و نیم منجر به از دست رفتن یک سوم سود حاصل از سهام و اوراق بهادار «سیتی بانک» در روسیه خواهد شد و هدف از چنین استراتژی کاهش هزینه های عملیات بانکداری و افزایش ریسک های خرده فروشی است.

    بر پایه این گزارش، این شیوه به «سیتی بانک» آمریکا کمک خواهد کرد تا به سرعت فعالیت های اقتصادی خود در روسیه را به دلیل بالا گرفتن تنش سیاسی میان مسکو-واشنگتن، تحریم های جدید و دیگر مشکلات متوقف کند.

    برچسب ها