عصر خودرو

اقتصاد آمریکا روی دور تند رشد قرار گرفت

عصر بازار- سرعت رشد اقتصادی در امریکا نسبت به پیش بینی های گذشته برای سه ماهه چهارم سال افزایش یافت.

اقتصاد آمریکا روی دور تند رشد قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    براساس پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، با وجودی که سرعت رشد اقتصاد آمریکا نسبت به دو سال پیش افزایش یافته، اما  تکانه هایی مثل طوفان ایرما و هاروی در سه ماهه سوم سبب کند شدن این رشد شده است.

    تولید ناخالص داخلی در ماههای آوریل تا جون 3.1 درصد افزایش یافته است.ارزیابی ها از 3 درصد بالاتر از نرخ رشد گزارش شده در ماه قبل خبر می دهد که این رشد در بخش سرمایه گذاری هم اضافه شده است.

    جیم بیرد  رییس سرمایه گذاری یک موسسه مالی می گوید:«تخریب های ناشی از طوفان هاروی و ایرما سبب شد تا سه چهارم رشد مورد انتظار متوقف شود،با این وجود رشد اقتصاد متوقف نشد.»

    رشد اقتصادی سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه اول سال 2015 سریعتر اتقاق افتاد و به 1.2 درصد در ماههای ژانویه و مارس به ثبت رشد.البته پیش بینی ها نشان می دهد که طوفان ایرما و هاروی در تگزاس و فلوریدا شش دهم درصد از رشد GDP را در سه ماهه سوم کاهش داده است.

    با این وجود انتظار می رود تلاش های بازسازی برای افزایش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم و اوایل سال 2018 به نتیجه برسد. نشانه های افزایش سرمایه گذاری توسط شرکت ها می تواند موجب از بین رفتن اثرات طوفان در اقتصاد شود.

    هاروی و ایرما همچنان در بازار کار این مناطق تاثیر گذاشته است،به طوری که اداره کارآمریکا  اعلام کرده  تعداد کسانی که از مزایای بیکاری دولت استفاده می کنند از 12 هزار نفر به 272 هزار نفر در هفته پایانی سپتامبر افزایش یافته است.

    برچسب ها