عصر خودرو

قائم‌مقام سازمان توسعه:

واردات به تولید ملی لطمه نمی‌زند

عصر بازار-مودودی گفت: واردات به تولید لطمه نمی‌زند، تجارت یک امر دوسویه بوده و زمانی می‌توان کالایی را صادر کرد که توان خرید از کشور مقابل را داشته باشیم.

واردات به تولید ملی لطمه نمی‌زند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنایع و قائم مقام سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: تجارت یک امر دوسویه بوده و زمانی می‌توانیم کالایی را صادر کنیم که توان خرید از کشور مقابل را داشته باشیم.

    مودودی در ادامه افزود: مردم بر این باورند که واردات به تولید ملی لطمه می زند، باید اذعان کرد که تصور نادرستی است و  تغییر این دیدگاه اشتباه، نیاز به همگرایی بین رسانه ها ،دولت و قانون گذار دارد.

    قائم مقام سازمان توسعه تجارت با توضیح این موضوع که گاهی هزینه های واردات یک کالا از هزینه های تولید آن  در کشوری کمتر می شود، تصریح کرد: باید به این نتیجه برسیم که تنها دست به تولید کالاهای استراتژیکی بزنیم که برای ما ارزش افزوده دارد و با تمرکز  بر روی آنها ، مابقی نیازمان را از خارج وارد کنیم.

    مشاور وزیر صنعت معدن وتجارت اضافه کرد: زمانیکه پیوندهای اقتصادی را با سایر کشورها قوی کنیم، ناخودآگاه توان سیاسی کشور هم افزایش پیدا می‌کند.

    مودودی با یادآوری این موضوع که توانستیم در زمان تحریم‌ها ، صادرات خود را افزایش دهیم،گفت: این امر نشان دهنده آن است که ما دارای مزیت صادراتی در برخی کالاها هستیم و نباید با ترس وارد بازارهای جهانی شویم.

    وی با تاکید بر اینکه  تراز تجاری ما در طول تاریخ  قبل از اکتشاف چاه های نفت ، مثبت بوده است، بیان کرد: متاسفانه ظهور پدیده ای به نام نفت موجب شد تا ما از نعمت کار محروم شده و خیالمان از هزینه های کشور راحت باشد.

    محمدرضا مودوی ادامه داد: دستمزد بالای کارگران  و تمام شدن قیمت کالایی مانند پوشاک ، تولیدکنندگان را تشویق می‌کند تا به سمت تولیداتی بروند که در ایران صرفه بیشتر داشته و در بازار جهانی نیز بتواند قابلیت رقابت داشته باشد.

    وی با اشاره به مغفول ماندن مبحث برندسازی در ایران تصریح کرد: باید با دخالت فرهنگ  میهنی به سمت تولید کالاهای نو و با اصالت ایرانی برویم .

    مودودی در پایان با تاکید بر ضرورت خانه تکانی در اندیشه های قدیمی، یادآور شد: برای به دست آوردن بازارهای جدید بین المللی ،استفاده از امکانات بی شمار فضای مجازی را نباید نادیده بگیریم.

    برچسب ها