عصر خودرو

تحویل در ماه دسامبر؛

اقتصاد چین بهای نفت را کاهش داد

عصر بازار: با انتشار اطلاعاتی درباره کاهش فعالیت صنعتی چین در ماه اکتبر ، بهای نفت امروز دوشنبه در بازار آسیا کاهش یافت .

اقتصاد چین بهای نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه دسامبر با 19 صدم سنت کاهش به 46 دلار و 40 سنت رسید.

    بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه دسامبر سه سنت کاهش داشت و هر بشکه 49 دلار و 53 سنت معامله شد.

    یک تحلیلگر اقتصادی می گوید اطلاعات اقتصادی که روز یکشنبه منتشر شد از کاهش غیرمنتظره فعالیت صنعتی چین در ماه اکتبر برای سومین ماه متوالی حکایت داشت و این خبر ممکن است تاثیری منفی بر بازار نفت داشته است .

    مسئولان اقتصادی نیز روز یکشنبه از کاهش فعالیت صنعتی چین برای سومین ماه متوالی خبر دادند و به نگرانی ها درباره رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان که به سرعت رو به کاهش است دامن زدند.

    بنا بر آمار رسمی اقتصاد چین در حدفاصل ماه های ژوئیه تا سپتامبر امسال شش و نه دهم درصد رشد داشت و این میزان رشد اقتصادی به دنبال بحران مالی جهان در سال 2009 میلادی کندترین روند بود. بهای نفت در حالی رو به کاهش گذاشته است که هفته گذشته به دنبال کاهش تولید نفت خام آمریکا روند صعودی پیدا کرده بود.

    با کاسته شدن از تولید نفت خام آمریکا ، بسیاری به کاهش روند عرضه بیش از حد نفت در بازار که بهای نفت را از بیش از یک سال گذشته تحت شعاع قرار داده است امیدوار شدند. اطلاعات وزارت انرژی آمریکا حاکی از آن بود که تولید نفت این کشور از ماه اوت تا ژوئیه روزانه 45 هزار بشکه کاهش یافته و به نه میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها