عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی؛

ازدیاد ابهام

عصر بازار- جمعه گذشته پس از اعلام عدم تغییر نرخ بهره ،اغلب بازارها رفتاری مخالف از خود نشان دادند و نه تنها باعث شفافیت بیشتر در روندها نشدند بلکه بر ابهام آنها نیز اضافه کردند! این وضعیت میتواند چند هفته دیگر نیز ادامه داشته باشد تا بازیگران این عرصه ها متقاعد به روندهای جدید شوند .

ازدیاد ابهام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، هیجانی که به چند خبر و با سرعت در بازار جریان پیدا کرد نیازمند زمان نسبتا طولانیتری برای رفع شوکهای آن می باشد و بازار تلاش میکند برای مدتی در نواحی فعلی به نوسانات خود ادامه داده تا دلایل محکمتری برای روندهای جدیدبدست آورد.

    طلا  قربانی هیجانات گذشته

    این برداشت که با عدم تغییر نرخ بهره، طلا قاعدتا باید صعودهای خوبی را تجربه میکرد با رفتاری که از خود نشان داد نوعی شوک را در معامله گران این بازار ایجاد کرد چرا که نه تنها صعودی را در آن لحظه تجربه نکرد بلکه حرکت نزولی را ادامه داده و فشار بیشتری را روی خریداران ایجاد کرد. بنظر میرسد این نوع مخالفت که قبلا هم سوابقی دارد ناشی از تحلیلهای مخالف در صفوف بزرگان بازار هست و سرمایه گذارانی که با تحلیلهای بنیادین در بازار عمل میکنند دو برداشت مخالف هم داشته و هر کدام که بتوانند معامله گران هیجانی بازار را با خود همراه کنند یک حرکت موقتی ولی با دامنه نسبتا بزرگ را ایجاد خواهند کرد و پس از مدتی مخالفین با همین تاکتیک بازار را به محل اولیه خود باز میگردانند. نتیجه این عملیات روانی یک بازار نوسانی است و در انتها با یک حرکت بزرگ یک روند بزرگ هم شکل خواهد گرفت این حرکت ممکن است طی چند هفته آتی اتفاق بیافتد و علایم و شواهد آن نیز با سرعت ظاهر می شوند. لذا توصیه می شود در طی هفته آینده پیگیر نوسانات روزانه بازار باشید.
    سطوح مهم قیمتی در 1234 و 1280 و 1307 و 1312 و 1326 دلار در هر انس قرار دارند و مبنای ورود و خروج به بازار در این سطوح که از ریسک بالقوه کمتری برخوردار است می باشند.

    نفت
    یک پیشروی کوچک

    نفت بالاخره پس از مدت نسبتا طولانی توانست در بالای 52 دلار در هر بشکه قرار بگیرد ناحیه ای که چالش اصلی این بازار می باشد و با شکست آن انتظار صعود قیمت تا ناحیه 62 دلار نیز تقویت خواهد شد. با توجه به رفتار قیمت و نیز زمان صرف شده در این ناحیه شکست این سقف آسانتر شده  و احتمال اینکه در طی دو هفته آینده  این سطح شکسته شود زیاد شده است. کم ریسک ترین نقاط خرید برای هفته آینده در 50.7 و 51.25 دلار در هر بشکه می باشد و حد خروج نیز در زیر 50 دلار می باشد . اهداف قیمتی نزدیک در اعداد صحیح 53 و 54 و احیانا 55 دلار می باشند. در صورت تثبیت قیمت در ناحیه 55 دلار بازار برای مدت نسبتا طولانی با قیمتهای زیر 45 دلار در هر بشکه خدا حافظی خواهد کرد و این سطح به یک سطح مهم برای بلند مدت بازار نقش بازی خواهد کرد.

    داو جونز
    سایه ترس یا تنفس

    همانطور که انتظار داشتیم حرکتهای ریزشی و خیزشی سریع در بازار شدت گرفته و اصلاح این شاخص تا 22100 واحد را به یک حرکت مشکوک و البته گاهی ترسناک تبدیل کرده است.با این توصیف هنوز هم این شاخص در بلند مدت صعودی است و تا زمانیکه در بالای 22100 واحد در حال نوسان هست انتظار صعودهای بیشتری را داریم و چشم انداز بورس نیویورک هنوز هم افقهای روشنی دارد ولی این دلالت بر نبود چالش در راه رسیدن به اهداف بالاتر نخواهد کرد. برای هفته آینده یک سد موقتی در 22400 واحد وجود دارد و احتمال رسیدن به 22100 واحد قبل از گذشتن از این سد نیز هر روز بیشتر می شود. توصیه به خرید در نواحی 22100 واحد و با حد خروج در زیر ناحیه 21900 واحد برای اهداف 22400 و 22600 واحد از ریسک بالقوه کمتری برخوردار خواهد بود.

    شاخص دلار
    موفقیتی موقتی

    شاخص دلار نیز مطابق انتظار در ناحیه 91 واحد مورد حمایت واقع گرفته و یک صعود موقتی تا ناحیه 94 واحد را میتواند برای خود در نظر بگیرد و لی احتمال صعود بالاتر از این سطح فعلا اندک می باشد جز اینکه برای مدت حد اقل دو روز در بالای این سطح متوقف شود. حتی با این وصف نیز تا وقتیکه این شاخص در زیر 96 واحد نوسانی است هنوز نزولها قدرت بیشتری خواهند داشت و روند نزولی فعلی از بین نخواهد رفت. کماکان اهداف 90 و 85 واحد در سرنوشت این شاخص خودنمایی میکنند و فروش در نواحی 94 و 96 واحد از ریسک کمتری برخوردار خواهند بود.

    نویسنده: سعید محمدی جزی

    برچسب ها