عصر خودرو

عقب‌نشینی مجدد طلا در بازار جهانی

عصر بازار: طلا در بازار جهانی با تجدید نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر که به تقاضا برای این فلز زرد لطمه زد، به پایین‌ترین قیمت در چهار هفته گذشته نزول کرد.

عقب‌نشینی مجدد طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.7 درصد کاهش یافت و به 1134 دلار رسید که کمترین قیمت در چهار هفته گذشته بود و تا ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی 1140 دلار معامله شد.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، با 0.04 درصد افزایش، 1141 دلار بود.

    شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.8 درصد افزایش یافت و به 232.90 یوان در هر گرم (1140.15 دلار در هر اونس) رسید.

    قیمت طلا هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند همچنان در نظر دارند نرخهای بهره را پیش از پایان سال 2015 افزایش دهند، 1.9 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی در دو ماه گذشته بود. بیش از یک میلیارد دلار از ارزش صندوقهای سرمایه گذاری طلا در هفته گذشته کاسته شد که بزرگترین کاهش در بیش از سه ماه گذشته بود.

    طبق گزارش بلومبرگ، معامله گران طلا احتمال تصویب افزایش نرخها در نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا را 50 درصد برآورد کرده اند که در مقایسه با 34 درصد در هفته گذشته و پیش از بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال این بانک بالاتر رفته است.

    اکنون که دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا پیش از پایان سال 2015 قوت گرفته است، تحلیلگران و معامله گران طلا با اشاره به وخیم شدن دورنمای فنی و همچنین نبود تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری قابل توجه، سقوط قیمت بیشتری برای این فلز زرد پیش بینی می کنند. بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی بدون بازده به شمار می رود، لطمه می زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

    طلا با 3.7 درصد کاهش قیمتی که از ابتدای سال 2015 تاکنون داشته است، به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می رود. بر اساس گزارش بلومبرگ، این فلز که در سالهای گذشته به دلیل پایین ماندن تورم و نرخهای بهره نزدیک به صفر، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل شده بود، از رکورد قیمت سال 2011 حدود 40 درصد کاهش نشان می دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل در دسامبر، با 0.4 درصد کاهش، 15.51 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، به 975 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.1 درصد کاهش، 668 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها