عصر خودرو

صندوق های ETF راهی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

عصر بازار- حبیب رضا حدادی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید، از آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زرافشان امید ایرانیان (قابل معامله)، خبر داد.

صندوق های ETF راهی برای جذب سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید، ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله(ETF)  از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری  هستند که عمر آنها کمتر از 20 سال است.

    وی با بیان اینکه از جمله مزایای این صندوق­ ها امکان خرید و فروش آنها در تمام طول ساعات معامله و بر اساس عرضه و تقاضا است، ادامه داد: شرکت تامین سرمایه امید، جزو اولین شرکت‌های درخواست کننده  تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری کالایی (در اوراق بهادار مبتنی بر طلا) به سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.

    مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امید افزود: این صندوق سرمایه‌گذاری از نوع قابل معامله کالایی است که در حال حاضر پس از ثبت، به عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری کالایی- طلا در شرف اخذ مجوز پذیره‌نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

    حدادی با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه امید در راستای تکمیل محصولات مالی خود به عنوان موسس، مدیر و بازارگردان این صندوق است، افزود: این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاران خرد در نظر گرفته شوند و از طرفی می‌تواند منجر به کاهش ریسک شود.

    وی افزود: می‌توان از این صندوق به عنوان فرصت و گزینه‌ای جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی بهره برد.

    حدادی افزود:  با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و پیش‌بینی روند قیمت طلا در بلند مدت (البته به صورت آهسته و پیوسته) سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر گواهی سپرده طلا (سکه طلا) می‌تواند فرصت مناسبی جهت کسب بازدهی باشد.

    پذیره‌نویسی این صندوق  از تاریخ 15 مهرماه 96 الی 19 مهر در کلیه کارگزاری‌های سراسر کشور و همچنین به صورت آنلاین انجام خواهد گرفت.

    برچسب ها