عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۹۴ دلار و ۸۹ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، قیمت طلا بعد از کاهش یک درصدی در جلسه گذشته که به دلیل اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا رخ داد، امروز تغییر محسوسی را شاهد نبود. این در حالی بود که ادامه نگرانی ها از تنش بر سر موضوع کره شمالی همچنان موجب تقویت قیمت طلا شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1294 دلار و 89 سنت رسید. در جلسه گذشته، قیمت طلا 1.3 درصد کاهش داشت و بیشترین افت قیمت یک روزه در طی بیش از دو هفته اخیر را به ثبت رساند.

    قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 0.3 درصد کاهش به 1297 دلار و 80 سنت رسید.

    یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو گفت: «بعد از سخنان دیروز جانت یلن، طلا همه رشد قیمت ناشی از بحران کره شمالی که از جمعه به این طرف به دست آورده بود را از دست داده است.»

    وی افزود: «اما من فکر می کنم وضعیت (کره شمالی) جدی تر از سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکاست. بنابراین قیمت طلا همچنان تقویت خواهد شد و من انتظار دارم قیمت ها مجددا به بالای 1300 دلار در هر اونس برگردد.»

    روز سه شنبه، رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت، به رغم عدم قطعیت گسترده در مورد مسیر نرخ تورم آمریکا بانک مرکزی این کشور همچنان باید مسیر افزایش تدریجی نرخ بهره را ادامه دهد.

    این اظهارات موید آن بود که بانک مرکزی آمریکا ناتوان از پیش بینی یکی از مهمترین اهداف سیاستگذاری خود است.

    قیمت طلا به دشت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و رشد ارزش دلار می گردد که هر دوی اینها از عوامل کاهنده قیمت طلا محسوب می شوند.

    برچسب ها