عصر خودرو

بانک توسعه آسیا چشم انداز رشد اقتصادی قاره کهن را افزایش داد

عصر بازار- «بانک توسعه آسیا» در تازه ترین گزارش خود، رشد اقتصادی قاره آسیا را در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به دلیل رونق تجارت جهانی با افزایش پیش بینی کرد.

بانک توسعه آسیا چشم انداز رشد اقتصادی قاره کهن را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ،«بانک توسعه آسیا» رشد اقتصادی قاره آسیا را در سال جاری و آینده میلادی به دلیل روند روبه رشد تجارت جهانی و حرکت روبه جلو اقتصاد چین با افزایش بیشتری پیش بینی کرد. این در حالی است که اعمال سیاست انقباظی پولی از سوی ایالات متحده به عنوان یک خطر جدی برای رشد اقتصادی آسیا محسوب می شود.

    در همین حال «بانک توسعه آسیا» پیش بینی خود از رشد اقتصادی این منطقه را در سال 2017 و 2018 میلادی به ترتیب به 5.9 و 5.8 درصد افزایش؛ در حالیکه پیش از این رقم 5.7 درصد را برای هر دو سال برآورد کرده بود.

    همچنین کارشناسان «بانک توسعه آسیا» اعلام کردند، چشم انداز روند مثبت اقتصاد آسیا به دلیل احیا تجارت جهانی و بازگشت ضرب آهنگ قدرتمند رشد اقتصادی در چین است.

    «بانک توسعه آسیا» به کشورهای این منطقه توصیه کرد به منظور حداکثر استفاده از رشد اقتصادی قاره آسیا، در چشم انداز رشد اقتصادی میان مدت خود بر روی سرمایه گذاری در زیرساخت، بهبود بهره وری و نیز در پیش گرفتن سیاست های اقتصادی مناسب برای بالا بردن رشد اقتصادی خود در بلند مدت تمرکز کنند.

    البته این نهاد بانکی آسیایی، پیش بینی خود از رشد اقتصادی جنوب آسیا را در سال جاری و آینده میلادی به ترتیب به 6.7 درصد و 7 درصد کاهش دهد؛ این در حالی است که پیش از این رقم 7 درصد و 7.2 درصد به ترتیب برای سال 2017 و 2018 میلادی اعلام شده بود.

    از سویی دیگر «بانک توسعه آسیا» رشد اقتصادی جنوب شرق آسیا را برای سال جاری و آینده میلادی به ترتیب به 5 درصد و 5.1 درصد افزایش داد؛ در حالیکه پیش از این رقم 4.8 درصد و 5 درصد برآورد شده بود.

    همچنین پیش بینی از نرخ تورم آسیا در سال 2017 و 2018 میلادی به ترتیب با کمی کاهش 2.4 درصد و 2.9 درصد از سوی «بانک توسعه آسیا» اعلام شده است.

    کارشناسان اقتصادی «بانک توسعه آسیا» بر این باور هستند که بعداز 2 سال روند کاهشی صادرات در منطقه آسیا، اکنون چشم انداز رشد اقتصادی 45 کشور این منطقه حاکی از بازگشت افزایش صادرات در میان آنها دارد؛ ضمن اینکه میزان صادرات و واردات این منطقه در 5 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

    «بانک توسعه آسیا» به این نکته اشاره کرد که نرخ بهره بانکی در بسیاری از کشورهای آسیایی وابسته به سیستم بانکداری آمریکا است و هر گونه افزایش در نرخ بهره بانکی در ایالات متحده می تواند اقتصاد آنها را تحت الشعاع خود قرار دهد؛ از این رو سیاست گذاران اقتصادی کشورهای آسیایی باید به دنبال قدرتمند کردن جایگاه اقتصادی کشور خود و باشند و میزان سطح بدهی خود را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

    برچسب ها