عصر خودرو

نگاهی به جدول تغییرات قیمت مواد پلیمری؛

پلی استایرن در صدر، پی وی سی در قعر

عصر بازار: قیمت های محصولات پلیمری و شیمیایی برای نیمه دوم آبان ماه از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد.

پلی استایرن در صدر، پی وی سی در قعر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مقایسه قیمت محصولات پلیمری در نیمه اول و دوم آبان ماه نشان می دهد که اکثر محصولات با تغییرات اندکی روبه رو شده اند، به این ترتیب برخی از محصولات پلیمری با افت قیمت و برخی دیگر با رشد برای نیمه دوم ماه روبه رو شده اند.

    همچنین قیمت دلار برای نیمه دوم آبان ماه همچنان بدون تغییر نسبت به نیمه اول در نظر گرفته شده است.

    براساس این گزارش، بیشترین افت قیمت در نیمه دوم آبان ماه متعلق به گروه پی وی سی ها با 3٫5 درصد کاهش بوده است. به این ترتیب نرخ این محصولات از 2 هزار و 657 تومان به 2 هزار و 563 تومان در نیمه دوم آبان رسیده است.

    از سوی دیگر SBR ها نیز با افت حدودا 2٫5 تا 3 درصد پس از پی وی سی ها در رده بعدی افت قیمت قرار دارند. در گروه پلی اتیلن های نیز پلی اتیلن های سنگین فیلم و اکستروژن نیز با افت روبه رو شده اند. همچنین پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نیز در لیست جدید قیمت های پایه روندی نزولی داشتند.

    اما بیشترین افزایش قیمت در نیمه دوم آبان ماه متعلق به پلی استایرن مقاوم 7240 با 1٫6 درصد رشد بوده است. در رده های بعدی افزایش قیمت نیز پلی استایرن های ، معمولی و پلی استایرن های انبساطی با 0٫8 و 0٫7 درصد رشد قرار دارند.

    به این ترتیب قیمت پلی استایرن مقاوم از 3 هزار و 775 تومان در نیمه اول ماه به رقم 3 هزار و 835 تومان برای نیمه دوم ماه رسیده است، همچنین پلی استایرن معمولی نیز از رقم 3 هزار و 604 تومان به 3 هزار و 631 تومان برای نیمه دوم ماه رسیده است.

    پلی اتیلن ترفتالات نساجی نیز با افزایش 0٫6 درصدی نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شده است. همچنین پلی اتیلن های ترفتالات بطری، پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی، پلی اتیلن های سبک خطی و فیلم نیز در نیمه دوم آبان ماه نسبت به دو هفته قبل افزایش اندکی داشته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو