عصر خودرو

با راه اندازی صندوق سپاس؛

"مدیریت اسلامی ثروت" با ابزارهای نوین بانکی محقق شد

عصر بازار- صندوق سپاس با هدف دسترسی به ثروت اسلامی و قابلیت پرداخت سود ماهیانه درچارچوب ابزارهای مالی رونمایی شد.

"مدیریت اسلامی ثروت" با ابزارهای نوین بانکی محقق شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار»، به دنبال رونمایی از صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با درآمد ثابت سپاس اسلامی در شرکت تامین سرمایه آرمان ، محمودرضا خواجه نصیر، مدیرعامل این شرکت گفت: شرکت تامین سرمایه آرمان با هدف پاسخ گویی به دغدغه های گروه کثیرزی از اقشار جامعه در حوزه "سرمایه گذاری و مدیریت اسلامی ثروت" اقدام به تاسیس "صندوق سرمایه گذاری سپاس " کرده است.

    وی هدف از راه اندازی چنین صندوقی را این طور تشریح می کند: عملیات بانکی مطابق با قوانین اسلامی ، عملیات مالی بدون ربا ، فعالیت های مالی منطبق با اصول فقهی سالهاست دغدغه ذهنی بسیاری از صاحبان سرمایه محسوب می شود ، آنچنانکه حتی عده ایی از سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در بانکها و دریافت سود سپرده نیز ندارند ، درنتیجه تامین سرمایه آرمان به چنین نگرشی و به منظور پاسخگویی به چنین نیازی صندوق سپاس را راه اندازی کرده است .

    وی درباره تمایز این صندوق تشریح کرد: صندوق سپاس با به کار گیری جدیدترین شیوه های مدیریت سرمایه گذاری اسلامی مانند سرمایه گذاری در اوراق بهادار اسلامی همچون مرابحه ، سلف ، انواع صکوک و ... درچارچوب عقود اسلامی ، پرداخت سود مناسب و معقول به سپرده گذ اران سودی مناسبی بین 15 تا 19 درصد را به صاحبان یونیت خود پرداخت می کند.

    وی تاکید کرد: منابع این صندوق به هیچ وجه صرف سپرده بانکی نمی شود و قرار است با اوراق بهادار اسلامی سود سهامداران خود را تامین کند آنچنانکه این صندوق قابلیت جذب 400 میلیارد تومان را دارد که در صورت جذب این میزان نقدینگی ، تامین سرمایه آرمان می تواند خود نسبت به انتشار این حجم اوراق اقدام کند.

    وی در ادامه سقف صندوق سپاس را 500 میلیارد تومان عنوان کرد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در صندوق سرمایه‌گذاری سپاس فعالیت‌ها به سمتی حرکت کند که برای سرمایه‌گذاران اقناع کامل از بابت شرعی بودن معاملات فراهم شود، گفت: به عبارتی این صندوق برای عموم متشرعان مقید ایجاد شده است که عمده سرمایه‌گذاری‌های آن از طریق اوراق بهادار با درآمد ثابت از جمله انواع صکوک، صکوک اجاره، مرابحه، اوراق مشارکت و در عین حال در برخی از معاملات سهام متمرکز شده است. در عین حال تلاش می‌شود که منابع مالی صندوق در مواقعی که سرمایه‌گذاری وجود ندارد، در حساب صندوق قرض‌الحسنه نگهداری شود.

    از خواجه نصیر به عنوان یکی از مدیران با سابقه در بازار سرمایه و کارشناسان زبده درباره وضعیت بازار بدهی نیز پرسش شد که وی این گونه پاسخ داد: بازار بدهی نسبت به اکنون از ظرفیت رشد بالایی  برخوردار است و امکان رشد این بازار تا 15 هزار میلیارد تومان فراهم است .

    وی مهمترین اشکال این بازار را فرایند پیچیده انتشار آن علیرغم وجود عرضه و تقاضا در بازار عنوان کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو