عصر خودرو

یک کارشناس بازار سهام پیش بینی کرد؛

تغییر مسیر متغیرهای بورس در آینده ای نزدیک

عصر بازار: با توجه به اینکه چشم انداز اقتصادی کشور بسیار روشن است، پیش بینی می شود بازار سهام نیز به زودی تغییر مسیر داده و به سمت روزهای پر رونق حرکت کند.

تغییر مسیر متغیرهای بورس در آینده ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ابوالقاسم آقا دوست، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب فوق گفت: بازار سهام در حال حاضر شاهد قیمت های بسیار پایینی است، و هم اکنون می توان ادعا کرد که قیمت ها به کف رسیده و کاهش بیشتری اتفاق نمی افتد.

    وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بازار سهام در بلند مدت روند صعودی پایداری را طی کند، افزود: هرچند ممکن است در این روند کلی چند روز توقف وجود داشته باشد و به این ترتیب بازار اصلاح‌های کوچکی را انجام دهد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه همیشه با نگاه به آینده حرکت می‌کند، اظهار کرد: چشم‌انداز اقتصادی ایران بسیار روشن و مثبت است زیرا علاوه بر بسته خروج از رکود، قرار است به زودی تحریم‌ های اتحادیه اروپا برداشته شود و همچنین بخشی از تحریم ‌های امریکا نیز از میان برداشته و برخی نیز به حالت تعلیق درآید، در نتیجه بازار بورس زودتر به استقبال این اتفاق‌ها می‌رود و در نهایت روند شاخص نیز تغییر جهت داده و مثبت خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه گزارش های 6 ماهه مطلوب سهامداران نبود ،گفت: بعید است در گزارش های 9 ماهه نیز تغییراتی ایجاد شود و این گزارش ها نیز مثل گزارش های 3 و 6 ماهه پوشش های عملکردی خوبی نخواهند داشت اما پیش بینی می کنم از سه ماهه چهارم سال جاری شاهد شرایط بهتری باشیم و گزارش های 12 ماهه شرکت ها خبرهای خوبی برای سهامداران داشته باشد.

    آقادوست به تحولات مثبت پیرامون بازار در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: علاوه بر آغاز اجرای برجام، تدوین بسته خروج از رکود توسط دولت می تواند اثر خوبی بر بازار سهام و روند قیمت ها داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت به درستی نقاط ضعف را شناسایی کرده است، گفت: در صورت عملیاتی شدن بسته خروج از رکود، این بسته می‌تواند اثرات بسیار مثبتی را بر صنایع مختلف بورسی به خصوص بانکی ‌ها و خودرویی ‌ها بگذارد.

    آقادوست با اشاره به اینکه بیشتر هدف بسته خروج از رکود گروه بانکی‌ها است، بیان کرد: رونق صنعت بانک در بازار سرمایه همواره شرایطی را فراهم می‌کند تا دیگر گروه ‌ها نیز به حرکت درآیند. به عبارت دیگر بانکی‌ ها سرمنشا حرکت بقیه گروه‌ ها در بورس تهران خواهند بود.

    کارشناس بازار سرمایه در توضیح این مطلب بیان کرد: آزاد شدن سپرده قانونی کمک می‌کند تا توان تسهیلات‌ دهی بانک ‌ها افزایش ‌یابد و در نهایت روی سوددهی آنها نیز تاثیر خواهد ‌گذاشت.

    وی با اشاره به اینکه همه این عوامل موجب تحریک طرف تقاضا خواهد شد، اظهار کرد: تحریک طرف تقاضا موجب حل شدن مشکلات سرمایه در گردش بسیاری از بنگاه‌های تولیدی خواهد شد و همچنین کمک می‌کند تا چرخ اقتصاد زودتر به حرکت درآید و از رکود حاکم خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها