عصر خودرو

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران :

نفت ۶۰ دلاری بازار انرژی را تثبیت می‌کند

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران به شبکه CNBC آمریکا گفت: قیمت‌های نفت نزدیک ۶۰ دلار در هر بشکه می‌تواند بازار انرژی را تثبیت کند و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری و توسعه میادین نفتی تشویق کند.

نفت ۶۰ دلاری بازار انرژی را تثبیت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سعید خوشرو به CNBC گفت که قیمت‌های پایین و پرنوسان در بازار نفت تاثیر منفی بر سرمایه‌گذاران داشته است.

    وی که با برنامه کپیتال کانکشن این شبکه صحبت می‌کرد، گفت: زمانی که قیمت‌های نفت به 60 دلار برسد، سرمایه‌گذاران زیادی ممکن است در توسعه میادین نفتی سرمایه‌گذاری کنند اما زمانی که نفت 45 یا 40 دلار است، قضیه فرق می‌کند.

    برنت روز سه‌شنبه حدود 59 دلار درهر بشکه و نفت خام آمریکا حدود 52 دلار معامله شد.

    خوشرو گفت: تصور می‌کنم نفت حدود 60 دلاری بازار را تثبیت خواهد کرد و این قیمت به حد کافی مناسب است تا سرمایه‌گذاران را به میادین نفتی جذب کند به خصوص در خاورمیانه که میادین نفتی کم هزینه بسیاری می‌توانند به راحتی توسعه پیدا کرده و نیاز بازار را تامین کنند.

    صادرات انرژی ایران در دوران تحریم‌ها کاهش پیدا کرد اما پس از لغو تحریم‌ها، این کشور عضو اوپک به بازار انرژی بین‌المللی بازگشت.

    لغو تحریم‌ها به همراه هزینه اندک تولید و ذخایر انرژی بهره برداری نشده، ایران را مقصد سرمایه‌گذاری جذابی می‌سازد. اما برخی از کارشناسان می‌گویند که بسیاری از شرکت‌های بزرگ ممکن است هنوز آماده حضور در ایران نباشند.

    به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، در حال حاضر به طور متوسط هزینه تولید ایران حدود 10 دلار در هر بشکه است و نسبت میان ذخایر نفت و ظرفیت تولید ایران نشان می‌دهد که چرا این کشور مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاران نفت است.

    طبق آمار اوپک، ذخایر نفت قطعی ایران در سال 2016 حدود 157.2 میلیارد بشکه و ظرفیت تولید این کشور حدود 3.65 میلیون بشکه در روز بود.

    خوشرو در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که ایران در حال حاضر حدود 3.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند که مطابق با سهمیه تولید اوپک برای این کشور است در حالی که ظرفیت تولید حدود 4 میلیون بشکه در روز است.

    برچسب ها