عصر خودرو

نوبخت:

درآمد نفتی دولت یازدهم تا ٣٧ درصد کاهش داشت

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که درآمدهای نفتی به عنوان پایه اصلی درآمدها، در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم تا ٣٧ درصد کاهش داشته است.

درآمد نفتی دولت یازدهم تا ٣٧ درصد کاهش داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت به ویژه از منظر برنامه و بودجه پرداخت.

    وی به وضعیت مهمترین منبع افتصاد ایران یعنی نفت پرداخت و توضیح داد که به دلیل کاهش قیمت هر بشکه از ١۰٤ دلار در سال ١٣٩٢ به حدود ٤٣ دلار در سال گذشته، حدود ٥٨ درصد کاهش داشته است.

    نوبخت گفت: مجموع درآمد نفتی در دولت یازدهم و از سال ١٣٩١ تا ١٣٩٥ حدود ١٥٧ میلیارد دلار بوده است در حالی که در دولت دهم و از فاصله ١٣٨٨ تا ١٣٩١ حدود ٢٥ هزار میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهش ٣٧ درصدی در آمد نفتی دو دولت یازدهم است.

    وی همچنین به تغییرات هزینه ای دولت اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری از حدود 120 هزار میلیارد تومان سال ١٣٩١ به 207 هزار میلیارد تومان سال ١٣٩٥ رسیده است. در مقابل بودجه‌های عمرانی از ٢٢ هزار میلیارد تومان به ٤٢ هزار میلیارد در سال گذشته افزایش یافته است. بر این اساس رشد اعتبارات هزینه‌ای تا ٧٣ درصد و عمرانی تا ٩۰ درصد بوده است.

    برچسب ها