عصر خودرو

صادرات مناطق آزاد به یک میلیارد دلار رسید

عصر بازار- مشاور رییس جمهور از رشد ۲۵ درصدی صادرات مناطق آزاد در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

صادرات مناطق آزاد به یک میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مرتضی بانک با اعلام اینکه صادرات مناطق آزاد کشور به رشد 25 درصدی رسید، گفت: خوشبختانه امسال صادرات مناطق آزاد کشور نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته و ارزش آن به یک میلیارد دلار رسیده است.

    مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو و در مرز بازرگان اظهارداشت: سیاست دولت دوازدهم، ایجاد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بهبود سرمایه‌گذاری و نیز ایجاد و توسعه صنایع و مبادلات تجاری است. دولت به مناطق آزاد توجه خاصی دارد و اگر قوانین این مناطق رعایت شود دولت با توسعه آنها موافق است.

    بانک ادامه داد: مناطق آزاد در زمینه صادرات رشد متناسب و مطلوبی داشته اند و امیدواریم با گشایش‌ هایی هم چون «فاینانس» فعالیت مناطق آزاد افزایش یابد.

    وی افزود: هیچ ارتباطی بین مسئله قاچاق با مناطق آزاد وجود ندارد. این موضوع در واقع یک نکته انحرافی است و توسط برخی رسانه‌ها طراحی می‌شود چون با همکاری که بین گمرک و منطقه آزاد وجود دارد، قاچاقی صورت نمی‌گیرد.

    مشاور رییس جمهور تاکید کرد: هم اکنون همه صادرات و واردات توسط یک سیستم یکپارچه و جامع کنترل شده و امکان قاچاق وجود ندارد و خوشبختانه بسیاری از امکانات گمرکی در منطقه آزاد ماکو ایجاد و یکی از بهترین پایانه‌ها با تمامی امکانات در این منطقه به وجود آمده است.

    بانک گفت: علاوه بر آن، در این منطقه به واسطه امکاناتی که وجود دارد، شاهد روند رو به رشدی بوده و تعریض جاده‌ها نیز یکی از دلایل رشد است و بنابراین اگر قاچاقی در مناطق آزاد صورت گیرد امکان سرمایه‌گذاری وجود نداشته، در حالی که هم اکنون شاهد رشد سرمایه‌گذاری هستیم و این نشان می‌دهد که کارها براساس قوانین صورت می‌گیرد.

    برچسب ها