عصر خودرو

یک مقام مسئول عنوان کرد

هنوز تصمیمی در مورد تغییر سقف تسهیلات بانک مسکن گرفته نشده است

عصر بازار: یک مقام مسئول در فرابورس با بیان اینکه هنوز خبری از ابلاغیه بانک مسکن مبنی بر دریافت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی نیست، عنوان کرد: نباید دریافت تسهیلات از طریق اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن به نوسانی شدن قیمت این ابزارها بیانجامد.

هنوز تصمیمی در مورد تغییر سقف تسهیلات بانک مسکن گرفته نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا توکلی مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: بانک مسکن به عنوان ناشر اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس، همواره نحوه انتشار و شرایط عرضه این اوراق را سیاست گذاری کرده و فرابورس ایران تنها زمینه و نظارت بر انجام این معاملات را برعهده دارد.

    وی افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، وظایفی در مورد افزایش سقف تسهیلات مسکن، بر عهده بانک مسکن نهاده شده که باید مقررات و دستورالعمل اجرایی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را تهیه کند و مقررات در مورد این که چه اشخاصی و در چه سقفی باید این اوراق را به منظور دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن در فرابورس معامله کنند، بر عهده بانک نهاده شده است.

    این مقام مسئول ادامه داد: طی مکاتبه‌ای که فرابورس با بانک مسکن در تاریخ سوم آبانماه جاری داشته، به نحوه اجرای تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار استعلام شد که یک روز پس از این تاریخ بانک مسکن به صراحت اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی در زمینه تغییر سقف تسهیلات مسکن در این بانک گرفته نشده و پس از ابلاغ جزییات تصمیم جدید شورای پول و اعتبار به بانک مسکن اقدام های لازم در این زمینه صورت می گیرد.

    توکلی با بیان اینکه شائبه افزایش سقف اوراق تسهیلات مسکن نباید به نوسانی شدن قیمت ها و متضرر شدن برخی دارندگان این اوراق بیانجامد ، عنوان کرد: مردم باید در این زمینه هوشیار باشند. در این زمینه پیشتر نیز شایعه افزیش وام 40 میلیون تومانی به 80 میلیون تومانی از طریق صندوق‌های یکم سرمایه گذاری به نوسانی شدن موقت قیمت ها در این بازار انجامیده بود که پس از مدتی مشخص شد که این موضوع ارتباطی به حق تقدم دریافت تسهیلات مسکن نداشته و تنها به خانه اولی ها و در ازای سپرده گذاری یکساله در بانک تعلق می گیرد.

    این مقام مسئول از قید مدت زمان اعتبار بر روی برگه های اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن  سخن گفت و افزود: خریدار این اوراق چنانچه از طریق کارگزاری ها خرید کنند، علاوه بر اعلامیه ذیل برگه اوراق تسهیلات مسکن از طریق سایت فرابورس نیز می تواند در اطلاعیه های روزانه و ماهانه به همراه تاریخ انقضای اوراق خود قرار بگیرد.

    علاوه بر این بانک مسکن نیز از طریق سایت اختصاصی برای اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن این امکان را برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم آورده که با درج شناسه و یا کد ملی خود در این سامانه به نشانی oragh.bank-maskan.ir از تعداد و تاریخ اعتبار اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن خود اطلاع یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها