عصر خودرو

استراتژی مرد چاق در اقتصاد چیست ؟

عصر بازار- استراتژی مرد چاق یا Fat Man Strategy به نوعی تاکتیک دفاعی در برابر تصاحب خصمانه توسط شرکت دیگر (تصاحب‌گر یا خریدار) گویند که شرکت مورد تصاحب (شرکت هدف) با خریداری دارایی‌های متفاوت، که منجر به افزایش بدهی‌ها و کاهش وجه نقد شرکت می‌شود، جذابیت خرید را برای شرکت تصاحب‌گر کاهش می دهد.

استراتژی مرد چاق در اقتصاد چیست ؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این روش شرکت مورد تصاحب پس از خریداری دارایی‌های گوناگون و افزایش بدهی‌ها و دارایی‌های خود، ترازنامه خود را حجیم‌تر کرده و بدین دلیل "مرد چاق" نام می‌ گیرد.

    به این استراتژی روش "کامیکازی" نیز گویند، چراکه آسیب یا ضرری که شرکت هدف (در شرف تصاحب) با افزایش بدهی به خود وارد می‌کند قابل جبران نبوده و تنها روش برای مقابله با تصاحب خصمانه است.

    کامیکازی به خلبان‌های از خود گذشته ژاپنی گویند که در جنگ جهانی دوم  پس از اتمام موشک‌های خود با انجام عملیات انتحاری و حمله به ناوگان دشمن توسط جت جنگنده خود به ناوگان دشمن ضربه وارد می‌کنند.

    تنها اشکال وارد به این روش، فارغ از افزایش بدهی‌ها، شناسایی به موقع شرکت تصاحب‌گر توسط شرکت در شرف تصاحب است، چراکه در برخی مواقع شرکت هدف (در شرف تصاحب) زمان کافی برای خرید دارایی‌ها نخواهد داشت.

    برچسب ها