عصر خودرو

تصمیم روسیه برای خروج تدریجی از توافق کاهش توافق اوپک

عصر بازار- روسیه و اوپک در انتظار نتیجه توافق کاهش تولید، پیشنهاد وزیر انرژی روسیه برای اتخاذ راهبرد «خروج تدریجی از توافق اوپک»، پیش بینی کاهش اقتصاد کویت در پی اجرای توافق کاهش تولید نفت و حفظ سطح تولید نفت «لوک اویل» مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

تصمیم روسیه برای خروج تدریجی از توافق کاهش توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اعضای سازمان اوپک و روسیه در نشست اخیر مشترک نظارتی وزیران اعلام کردند که آنها در نیمه راه پاکسازی جهان از مازاد عرضه نفت هستند و از تولیدکنندگان این محصول خواستند که تا ماه مارس 2018 بر تعهد خود تمرکز کنند.
    در نشست روز جمعه (31 شهریور) که در وین برگزار شد، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو توافق کاهش تولید، تسریع احیای بازار نفت و رسیدن شاخص جهانی نفت برنت به بالاترین میزان در 6 ماه اخیر را تایید کردند.
    «عصام المرزوق»، وزیر نفت کویت نیز روند کار را مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد که باقیمانده مازاد عرضه، در زمان باقیمانده از مدت قرارداد مصرف شود.
    به گفته وزیر نفت کویت، اکنون تصمیم برای اعلام تمدید توافق غیرممکن است.
    «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک نیز مهر تاییدی بر کاهش شدید مازاد عرضه و پایبندی مطلوب به توافق اوپک زد.

    **پیشنهاد نواک برای اتخاذ راهبرد «خروج تدریجی از توافق اوپک»
    به گزارش بلومبرگ، «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه، وجود انعطاف پذیری را برای ادامه اجرای توافق کاهش تولید ضروری خواند؛ نواک گفت: هر توافقی، از جمله توافق کاهش تولید، باید جایی به پایان برسد.
    باید پس از این که میزان تقاضا برای جذب مازاد عرضه کفایت کرد، یک راهبرد خروج آرام و تدریجی در فاصله سه ماه دوم و چهارم 2018 میلادی اتخاذ شود اما تصمیم برای تمدید توافق اکنون زود هنگام است.

    **پیش بینی کاهش اقتصاد کویت در پی اجرای توافق کاهش تولید نفت
    به گزارش بلومبرگ، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که با توجه به کاهش تولید نفت کویت به 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز همسو با توافق اوپک، تولید ناخالص داخلی یا اقتصاد آن در سال 2017 میلادی 0.5 درصد کاهش سالانه یابد.
    طبق تحقیقات انجام شده، انتظار می رود که تولید ناخالص داخلی غیرنفتی کویت در سال جاری میلادی 3.2 رشد داشته باشد، اما رشد تولید ناخالص داخلی نفتی این کشور از سال 2018 میلادی آغاز شود.

    **لوک اویل سطح تولید نفت خود را حفظ می کند
    به گزاش رویترز، «واگیت آل اکپروف»، رئیس شرکت روسی لوک اویل گفت که این شرکت با بهره گیری از پروژه های خارجی خود قصد دارد در فاصله سال های 2018 تا 2027 میلادی سطح تولید سالانه نفت را در حد 100 میلیون تن نگه دارد و میزان سرمایه گذاری های سالانه در این حوزه را در حد هشت تا هشت و نیم میلیارد دلار حفظ کند.
    با توجه به افت تولید داخلی از میادین سیبری غربی، این شرکت که دومین تولیدکننده نفت روسیه به شمار می رود می کوشد بر ذخایر دریای خزر و عراق تمرکز کند.
    روسنفت در حال گسترش فعالیت خود در ایران و مکزیک است.

    **کاهش منابع قابل احیای گاز شیل چین
    رویترز به نقل از وزارت منابع طبیعی چین گزارش داد که منابع قابل احیای گاز شیل این کشور در سال 2016 میلادی با 6 درصد کاهش سالانه روبرو بود.
    سطح ذخایر این سوخت پاک در چین در پایان سال گذشته میلادی 122 میلیارد و 410 میلیون متر مکعب بود، در حالی که این میزان در سال 2015 میلادی 130 میلیارد و 180 میلیون متر مکعب گزارش شد.
    این، نشان از موفق نبودن کوشش های این کشور برای کاهش وابستگی به واردات انرژی و تکرار «انقلاب گاز شیل آمریکا» دارد.

    برچسب ها