عصر خودرو

بهادر بیژنی:

طرح مهم امنیت سایبری ایران در آیسکو بررسی می شود

عصر بازار- نمایندگان عالیرتبه سازمان بورس و اوراق بهادار ایران متشکل از جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جذب سرمایه گذاری های خارجی، رییس اداره نظارت و بازرسی نهاد های مالی و همچنین احمد سحر خیز، رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه در اجلاس اخیر کشور های عضو کمیته GEM در سازمان بین‌المللی آیسکو شرکت کردند.

طرح مهم امنیت سایبری ایران در آیسکو بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این رابطه بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: کمیته GEM بزرگترین کمیته آیسکو است و حدود 80 درصد اعضای آن را تشکیل می دهد، 11 کشور گروه G20 عضو این کمیته هستند و یکی از  کمیته های مهم آیسکو محسوب می شود و در واقع  با یک اختلاف کوچک خود آیسکو است.

    به گفته بهادار بیژنی این کمیته 105 عضو دارد و در آن موضوع های اقتصادی در رابطه  بازار سرمایه کشورهای عضو بررسی می شود.

    وی با اشاره به اینکه کمیته GEM جلساتی را در طی سال برگزار می کند، گفت: در این جلسات نمایندگان عالی رتبه سازمان بورس و اوراق بهادار کشورمان نیز حاضر هستند و سطح شرکت کنندگان در این جلسه همیشه بالا و در سطح رییس سازمان بورس کشورها است.

    جانشین رییس سازمان بورس در جذب سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: از آنجا که رییس کمیته GEM نایب رییس آیسکو است، بر همین اساس تصمیم های آن تاثیر گذار بوده  و در هیات مدیره آیسکو هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

    بیژنی با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار در این جلسه کمیته GEM طرح جدیدی ارائه و چند کارگاه آموزشی برگزار کرد، گفت: ایران از فروردین 95 که عضو پیوسته آیسکو شده است به عنوان عضو فعال در جلسات مختلف سخنرانی هایی داشته است اما این طرح اولین ارائه رسمی سازمان بورس در آیسکو می شود که بسیار مورد توجه قرار گرفت .

    وی با تاکید بر اینکه جلسات متعدد تخصصی برای تدوین این طرح در سازمان بورس برگزار شده است، گفت: بلافاصله بعد از ارائه طرح رییس کمیته جم اعلام کرد ایران باید نقش جدی را در این طرح داشته باشد و چند کشور دیگر هم اعلام کردند که مایل به عضویت در این گروه هستند.

    جانشین رییس سازمان بورس در جذب سرمایه گذاری خارجی درباره طرح ارائه شده در کمیته GEM گفت: اساس طرح ایجاد یک کمیته امنیت سایبری بین المللی در این سازمان است تا کشورهای عضو از استانداردهای یکسانی در این حوزه پیروی کنند.

    بیژنی با بیان اینکه بحث های سایبری و امنیت سایبری از بحث های مهم و روز بازارهای سرمایه دنیا است، گفت: در این دو روز نمایندگان سازمان بورس یک کارگاه آموزشی اختصاصی برای بحث امینت سایبری اختصاص دادند و یک حمله سایبری نمایشی را به اجرا گذاشتند.

    وی با تاکید بر اینکه طرح سازمان بورس و اوراق بهادار کشورمان مورد توجه زیاد این گروه قرار گرفت، گفت: به طور کلی با تاکید دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس سعی  شده سیاست فعال بودن در آیسکو در دستور کار قرار بگیرد.

    جانشین رییس سازمان بورس در جذب سرمایه گذاری خارجی فعالیت دیگر ایران در آیسکو را ارائه فرمولی برای محاسبه اوراق بهادار با درآمد ثابت دانست و گفت: این طرح به کمیته علمی آیسکو ارائه و مقرر شد طی کنفرانس تلفنی جزییات آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    بیژنی تاکید کرد: حضور ما درآیسکو به گفته باقی اعضا حضور فعالانه ای است. با وجود اینکه یک سال و نیم است که عضو این نهاد بین المللی شدیم اما جزو اعضای فعال هستیم و به دستور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افراد متخصص و کسانی که به ساز و کار سازمان تسلط دارند و از توانایی سخنرانی  برخوردار هستند در این نهاد حاضر می شوند.

    وی درباره وضعیت عضویت دائم ایران در آیسکو گفت: حدود 20 روز پیش پرونده ما بررسی و نکاتی مطرح شد که قرار است مکتوب ارسال شود و سازمان بورس به آنها پاسخ دهد. در نوامبر و حدود یک و نیم ماه دیگر نیز مجددا جلسه ای برگزار می شود که پرونده عضویت دائم ایران در آن جلسه بررسی خواهد شد.

    این مقام مسول در سازمان بورس گفت: پرونده تبدیل عضویت پیوسته ایران به دائم آیسکو به طور جدی در حال بررسی است.

    وی با تاکید بر اینکه این فرآیند طولانی است و برای برخی کشورها سال ها زمان برده است، گفت: به دستور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش هستیم تا این فرآیند به سرعت طی شود.

    برچسب ها