عصر خودرو

وارث اصلی لورئال درگذشت:

رشد قیمت سهام لورئال در پی مرگ ثروتمندترین زن دنیا

عصر بازار- لیلیان بتنکورت، ثروتمندترین زن جهان در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

رشد قیمت سهام لورئال در پی مرگ ثروتمندترین زن دنیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، لیلیان که وارث اصلی برند آرایشی بهداشتی لورئال بود، روز پنجشنبه درگذشت و دارایی هنگفت خود را برای وارثان بعدی برجای گذاشت.

    بر اساس این گزارش، لیلیان، دختر مالک اصلی برند لورئال، اوژن شولر، بود که در شاخص ثروتمندان بلومبرگ و فوربس، به عنوان ثروتمندترین زن دنیا شناخته شده بود و دارایی با ارزش 44 میلیارد دلار داشت.

    خانواده بتنکورت دارای 33 درصد از سهام گروه آرایشی بهداشتی لورئال است که در واقع مالک برندهای لانکوم، گارنیه و لراش پوزی است.

    ژان پول آگون، مدیر عامل لورئال در این خصوص و در اظهاراتی بیان داشت: ما همگی احترام زیادی برای لیلیان بتنکورت قائل بودیم. او کسی بود که همیشه به لورئال، کارمندانش و موجودیت شرکت اهمیت می داد و عامل اصلی موفقیت و توسعه این برند بود.

    لیلیان در سن 15 سالگی به تجارت پدر علاقمند شد و در سال 1957 میلادی بخشی از سهام لورئال را از پدر به ارث برد. وی یکی از بزرگ ترین عاملان پیشرفت برند لورئال در زمینه آرایشی بود و به عنوان عضو هیأت مدیره این شرکت تا سال 2012 میلادی فعالیت می کرد.

    وی در سن 89 سالگی از سمت خود در هیأت مدیره کناره گیری کرد و از نوه خود در این برند بهره جست.

    لیلیان، متولد سال 1922 میلادی و در ناز و نعمت و با انواع خدم و حشم به دنیا آمد و با سیاست مدار فرانسوی به نام آندره بنتکورت در سال 1950 میلادی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج نیز یک دختر به نام فرانسوا بود که در سال 1953 میلادی متولد شد.

    در سال 2004 میلادی برند نستله سوئیس و لورئال فرانسه یک جوینت ونچر را با یکدیگر آغاز کردند که در این بین نستله از سهامداران اصلی لورئال محسوب شد.

    به این ترتیب به نظر می رسد پس از مرگ بتنکورت، یکی از این دو برند، سهم خود را در دیگری افزایش دهد. اما ترجیح بر این است که نفود خانواده بر لورئال باقی بماند و نستله نتواند تصمیم گیر اصلی در لورئال باشد.

    بر اساس این گزارش، قیمت سهام لورئال در روز جمعه در پی امید به افزایش تسلط نستله بر این برند، با رشد 4 درصدی همراه شد .

    اما به نظر نمی رسد که خانواده بنتکورت قصد واگذاری لورئال را داشته باشند. درآمد لورئال در سال 2016 میلادی بالغ بر 31 میلیارد دلار بود که توانست رتبه نخست در صنعت آرایشی و بهداشتی را به خود اختصاص دهد.

    دن لوئب، مدیر صندوق هج فاند در بانک یو بی اس در این خصوص اظهار داشت: اگر ادغامی صورت بگیرد بدون شک سهامداران نستله را خرسند خواهد کرد در حالی که سهامی که نستله در لورئال دارد، سهام استراتژیکی نیست و هر دو شرکت برای ادغام یا افزایش سهم خود در دیگری باید تصمیم گیری کنند.

    بر اساس داده های ویکی پدیا، دفتر مرکزی لورئال، در حومه شهر پاریس، در کلیشی، او-دو-سن، فرانسه مستقر است. بخشی از سهام شرکت لورئال در بازارهای بورس یورونکست و بورس فرانکفورت مبادله می‌شود. این شرکت هم‌اکنون مالک چندین برند مشهور در لوازم آرایشی و بهداشتی است، که برای نمونه می‌توان به: لنوین، لانکوم، گارنیه، میبلین، بادی شاپ و دیزل اشاره کرد.
    لیلیان بتنکورت با 30.9 درصد و شرکت نستله با در اختیار داشتن 29.7  درصد  و کارکنان با داشتن 7 درصد از سهام لورئال، سهام‌داران اصلی این شرکت به شمار می روند.

    برچسب ها