عصر خودرو

کاهش دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی

عصر بازار- شرکت‌های انرژی آمریکا در شرایطی که تولیدکنندگان در واکنش به قیمت‌های ضعیف از برنامه‌های هزینه که در ابتدا برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده بودند، عقب‌نشینی کرده‌اند، شمار دکل‌های حفاری نفت را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند.

کاهش دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد شرکت‌های حفاری، شمار دکل‌های نفتی را  در هفته منتهی 22 سپتامبر، 5 حلقه کاهش داده و مجموع آنها را به 744 حلقه رساندند که پایین‌ترین رقم از ژوئن به شمار می‌رود. به این ترتیب، شمار دکل‌های حفاری برای دومین ماه متوالی کاهش خواهد یافت و همچنین با بزرگترین کاهش ماهانه از ماه می سال 2016 روبروست. همچنین به سوی نخستین کاهش سه ماهه از سه ماهه دوم سال 2016 به این طرف پیش می‌رود.

    شمار دکل‌های حفاری که معیاری برای ارزیابی تولید آینده به شمار می‌رود، همچنان از 418 دکل فعال در مدت مشابه سال گذشته بالاتر است. زیرا شرکت‌های انرژی زمانی که انتظار داشتند قیمت‌های نفت آمریکا بالاتر از 50 دلار در هر بشکه باشد، برنامه‌های هزینه مفصلی برای سال 2017 چیدند.

    قیمت‌های نفت که در پنج ماه از شش ماه گذشته کاهش داشته است، از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون حدود هفت درصد رشد داشته است.

    طبق پیش‌بینی دولت آمریکا، تولید نفت شیل این کشور در اکتبر برای دهمین ماه متوالی افزایش خواهد یافت و به رکورد 6.1 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    اگرچه شرکت‌های تولید و اکتشاف متعدد سرمایه‌گذاری‌های خود برای سال جاری را به دلیل اُفت قیمت‌های نفت خام کمتر کرده‌اند، همچنان قصد دارند هزینه بیشتری در سال جاری نسبت به سال گذشته داشته باشند.

    تحلیلگران در شرکت سیموز اند کو، متخصصان انرژی در بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی پایپر جافری، هفته گذشته پیش‌بینی خود برای رشد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز را مورد بازبینی قرار دادند و اکنون انتظار دارند شمار آنها به 881 حلقه در سال 2017 بالغ شود در حالی که هفته پیش از آن، پیش‌بینی آنها 884 حلقه بود. اما پیش‌بینی‌ها برای سال 2017 و 2019 تغییر نکرد و همچنان انتظار می‌رود شمار دکل‌ها به ترتیب به 959 حلقه و 1114 حلقه افزایش پیدا کند.

    شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز از ابتدای سال 2017 تاکنون 859 حلقه و 509 حلقه در سال 2016 و 978 حلقه در سال 2015 بوده است.

    برچسب ها