عصر خودرو

کاهش صادرات میعانات ایران در اکتبر

عصر بازار- رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد صادرات نفت خام فوق سبک یا میعانات ایران در اکتبر، به پایین‌ترین میزان در پنج ماه گذشته کاهش خواهد یافت.

کاهش صادرات میعانات ایران در اکتبر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این خبر پس از این اعلام شد که شش منبع صنعتی سه‌شنبه گذشته اظهار کرده بودند شرکت ملی نفت ایران به خریداران در آسیا اطلاع داده که صادرات میعانات در اکتبر به دلیل انجام تعمیرات در میدان گازی پارس جنوبی ممکن است کاهش پیدا کند.

    یک منبع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: ایران قصد دارد حدود 295 هزار بشکه در روز در اکتبر میعانات صادر کند که در مقایسه با 429 هزار بشکه در روز برآورد شده برای ماه میلادی جاری، 31 درصد کاهش نشان می‌دهد. کاهش پیش بینی شده صادرات میعانات ایران، قیمت میعانات قطر را به بالاترین میزان در 10 ماه گذشته رسانده و قیمت میعاناتی که در آسیا – اقیانوسیه مانند مودای مالزی تولید می‌شود را بالا برده است.

    به گفته این منبع آگاه، صادرات میعانات ایران به کره جنوبی در اکتبر نسبت به ماه بیش از آن نیمی کاهش خواهد یافت و به حدود 153 هزار بشکه در روز می‌رسد.

    یک منبع دیگر اظهار کرد: انتظار می‌رود کاهش صادرات به کره جنوبی در نوامبر نیز ادامه پیدا کند. خریداران کره‌ای شامل اس کی انرژی، هیوندای اویل بانک و هانوا توتال پتروشیمی از کاهش عرضه زودتر اطلاع یافته‌اند تا جایگزینی برای آن پیدا کنند.

    سخنگوی اس کی اینوویشن که مالک پالایشگاه اس کی انرژی است، به رویترز گفت: ما این وضعیت را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه مدت ادامه پیدا خواهد کرد.

    در این بین، انتظار می‌رود خریداران معمولی مانند امارات متحده عربی و ژاپن در اکتبر به ترتیب حدود 110 هزار بشکه در روز و 14 هزار بشکه در رو خرید کنند که نسبت به سپتامبر تغییری نخواهد داشت.

    چین پس از دو ماه وقفه واردات میعانات از ایران را در اکتبر از سرخواهد گرفت و حدود 17 هزار بشکه در روز وارد خواهد کرد.

    صادرات میعانات ایران در فوریه به 601 هزار بشکه در روز صعود کرد که بیش از دو برابر میزان صادرات در ژانویه سال 2016 بود اما از آن زمان کاهش پیدا کرده است.

    ایران پس از این که همه نفتی که سال‌ها در ذخایر شناور خود در دریا نگهداری می‌کرد را سال جاری به فروش رساند، تلاش می‌کند صادرات نفت خود را گسترش دهد. این کشور که عضو اوپک به شمار می‌رود از شرکت در توافق کاهش تولید این سازمان معاف شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو