عصر خودرو

ثروتمندترین زن جهان در ۹۴ سالگی فوت کرد

عصر بازار- بانوی تاجر و میلیاردر فرانسوی، لیلیانه بتنکورت، که خانواده او موسس غول صنعت لوازم ارایشی لورئال بودند و هنوز هم بزرگترین درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند، در سن ۹۴ سالگی فوت کرد.

ثروتمندترین زن جهان در ۹۴ سالگی فوت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بانوی تاجر و میلیاردر فرانسوی، لیلیانه بتنکورت، که خانواده او موسس غول صنعت لوازم ارایش لورئال بودند و هنوز هم بزرگترین درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند، در سن 94 سالگی فوت کرد.

    بتنکورت که در لیست ثروتمندترین‌های فوربس به عنوان ثروتمندترین زن جهان ثبت شده بود، وارث شرکت آرایش و زیبایی  لورئال بود که پدرش یک قرن پیش آن را به عنوان یک تولیدکننده رنگ مو تاسیس کرده بود.

    مرگ او فاز جدیدی در تاریخ لورئال  که چهارمین شرکت بزرگ فرانسه است ایجاد می‌کند و رابطه آن با سهام‌دار کلیدی خود، نستله، که یک شرکت مواد غذایی سوئیسی است را تغییر خواهد داد.

    بتنکورت و فرزندانش 33 درصد سهام این شرکت را در اختیار داشتند. دختر او فرانکوئیس بتنکورت-مایرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که خانواده او التزام خود به لورئال و تیم مدیریتی آن را حفظ خواهد کرد.

    نستله، که کمی بیشتر از 23 درصد از سهام لورئال را در اختیار دارد، با خانواده موسسان این شرکت توافقی انجام داده بود که طی آن دو طرف تا زمان زنده بودن لیلیانه بتنکورت، و حداقل 6 ماه پس از مرگ او، نمی‌توانستند سهام خود در شرکت را افزایش دهند.

    این شرکت سوئیسی از 1974 که لیلیانه نزدیک به نیمی از سهام خود را در ازای 3 درصد از سهام  شرکت سوئیسی به نستله واگذار کرد، به سرمایه‌گذار اصلی لورئال تبدیل شد. او این کار را از ترس ملی شدن لورئال در شرایطی که ممکن بود سوسیالیست‌ها در فرانسه به قدرت برسند، انجام داد.

    در اوایل امسال فوربس ثروت خالص لیلیانه بتنکورت را 39.5 میلیارد دلار برآورد کرده بود که او را ثروتمندترین زن جهان و جزو 20 نفر ثروتمند بزرگ جهان قرار می‌داد.

    برچسب ها