عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

چشم انداز روشن تامین مالی پتروشیمی ها از بورس کالا

عصر بازار: استقبال بی نظیر از اوراق سلف استاندارد پی وی سی پتروشیمی آبادان که روز گذشته از سوی بورس کالا منتشر شد، نشان داد که فعالان حوزه پتروشیمی آمادگی انتشار این اوراق برپایه سایر محصولات پلیمری را دارند و به نظر می رسد که مجتمع های پتروشیمی نیز برای تامین سرمایه در گردش خود از این رویداد استقبال کنند.

چشم انداز روشن تامین مالی پتروشیمی ها از بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: معاملات دیروز اوراق سلف پی وی سی آبادان نشان می دهد اکثر فعالان این حوزه مزیت های ابزارهای نوین مالی را کاملا می دانند و می توان آینده خوبی برای معاملات اوراق سلف پلیمرها پیش بینی کرد.

    وی خاطر نشان کرد: قرادادهای اوراق سلف محصولات پلیمری ریسک های موجود در این بازار را پوشش می دهد، از سوی دیگر این ابزارهای مالی بر شفافیت بازار محصولات پتروشیمی می افزایند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی همچنین افزود: معاملات اوراق سلف پتروشیمی ها علاوه بر پوشش ریسک طرفین و افزایش شفافیت در این بازار، برای فروشندگان بسیار به صرفه است؛ چرا که اکثر مجتمع های پتروشیمی می توانند با استفاده از انتشار اوراق سلف محصولاتشان، به تامین مالی پرداخته و شرایط مطلوبی برای شرکت های خود به وجود بیاورند.

    وی با اشاره به اینکه شرکت های پتروشیمی باید نگاهی عمیق تر به معاملات اوراق سلف داشته باشند، تاکید کرد: در حال حاضر بورس کالای ایران در مسیری مطمئن گام برداشته است و شرکت های پتروشیمی با توجه به مزیت های این بازار مطمئنا از معاملات اوراق سلف استقبال خواهند کرد؛ البته نباید فراموش کرد این ابزار مالی کاملا نوپا است و نباید در شکل گیری سریع آن عجله کرد.

    به گفته رضایی، با توجه به اینکه اوراق سلف دارای معاملاتی ثانویه است، افزود: بعد از فروختن اوراق سلف، معاملات ثانویه آنها انجام می شود و این موضوع ریسک سرمایه گذاری را بسیار کاهش می دهد، از این رو معاملات اوراق سلف می تواند برای فروشنده و خریدار مزیت های بسیار داشته باشد که با همه این تفاسیر می توان آینده روشنی را برای مسیر جدید تامین مالی شرکت ها از بورس کالای ایران متصور بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها