عصر خودرو

بمنظور رقابت با بوئینگ؛

ایرباس اولین مرکز ساخت کامل هواپیما پهن پیکر در چین را افتتاح کرد

عصر بازار- شرکت ایرباس اولین مرکز ساخت کامل هواپیما پهن پیکر را در چین افتتاح کرد تا با رقیب دیرینه خود بوئینگ رقابت کند.

ایرباس اولین مرکز ساخت کامل هواپیما پهن پیکر در چین را افتتاح کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، شرکت ایرباس فرانسه امروز چهارشنبه اولین مرکز ساخت کامل هواپیمای پهن پیکر در چین را افتتاح کرد؛ البته این اقدام در راستای رقابت با شرکت بوئینگ آمریکا است. 

    در همین حال چین برای شرکت های هواپیماسازی غربی بعنوان یک عرصه رقابت به دلیل افزایش روز افزون مسافران چینی برای استفاده از هواپیما در سفرهای خود محسوب می شود.

    همچنین پیش از این شرکت ایرباس در شهر بندری «تیانجین» چین دارای خط مونتاژ هواپیمای یک راهرو A319 و A320 بوده است.

    بر همین اساس خط مونتاژ قبلی ایرباس در «تیانجین» امروز چهارشنبه میزبان نخستین مرکز ساخت کامل هواپیما پهن پیکر A330 این شرکت فرانسوی است و اولین نوع از این هواپیما هم به خطوط هوایی «تیانجین» تحویل داد.  

    به گفته مقامات فرانسه، این اقدام یک اعتماد دو جانبه است و هر ماه تعداد 2 فروند از این نوع هواپیما تحویل خطوط هوایی چین می شود.

    بر پایه این گزارش، سفارش اصلی شرکت های چینی از نوع هواپیمای A320 است و اکنون برخی از خطوط هوایی این کشور به سمت استفاده از هواپیماهای نوع 330 حرکت می کنند.

    در همین حال قرار است شرکت بوئینگ هم سال آینده میلادی مرکز ساخت هواپیمای متوسط B737 خود را در چین تکمیل کند؛ ضمن اینکه شرکت هواپیماسازی دولتی «کوماک» چین هم به زودی اولین هواپیمای ساخت این کشور را به پرواز در خواهد آورد.

    برچسب ها