عصر خودرو

همکاری حمل و نقل دریایی ایران و یونان توسعه می یابد

عصر بازار- نخستین نشست مشترک کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و یونان با محور حمل و نقل دریایی و امور بندری پس از تبادل رسمی پیش نویس اسناد ذیربط بین دوکشور در بندر پیرائوس یونان برگزار شد.

همکاری حمل و نقل دریایی ایران و یونان توسعه می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این نشست با حضور 'خسرو سرایی' مدیرکل توافقنامه های بین المللی و توسعه بازار و به عنوان رئیس هیات ایرانی و 'آنیستاس آگیسالیائوس' معاون حمل و نقل دریایی یونان برگزار شد .
    براساس بیانیه چهارشنبه شب سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن، در این نشست موضوع های موافقتنامه حمل و نقل دریایی، همکاری در زمینه آموزش دریایی مطابق با STCW 1978 و اصلاحیه های بعدی آن و همکاری های نزدیک در امور بندری و موضوع های مرتبط با آن براساس پیش نویس هایی که پیشتر مبادله شده بود، مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.
    بر اساس این گزارش، دراین نشست همچنین دو طرف در مورد همکاری های بندری تبادل نظر کرده و موارد فنی مشترک را پیشنهاد دادند.
    هیات ایرانی و یونانی پس از یک بحث کامل و تبادل نظر در مورد تمامی بندهای پیش نویس توافقنامه حمل و نقل دریایی، پیشرفت قابل توجهی در سطح فنی در تمام متن این موافقتنامه به دست آوردند و انتظار می رود این سند بزودی از سوی مقام های ارشد دو کشور امضا شود.
    همچنین در این نشست یک گروه کاری متشکل از کارشناسان ارشد دوطرف پیش نویس تفاهم نامه شناسایی متقابل گواهینامه های شایستگی دریانوردی صادره از سوی طرفین برای خدمات در کشتی های ثبت شده در جمهوری اسلامی ایران و یونان را مورد بررسی قرار داده و مفاد این سند نیزبزودی نهایی و به امضا می رسد .

    برچسب ها