عصر خودرو

خبرگزاری روسی اعلام کرد:

یک بام و دو هوای بانک‌ آمریکایی درباره بیت‌کوین

عصر بازار- در حالی که مدیرعامل جی‌پی‌مورگان اعلام کرده که استفاده از بیت‌کوین کلاهبرداری است و اگر کسی از کارمندان این بانک بیت‌کوین بخرد، او را اخراج می‌کند سخنگوی این بانک اعلام کرد جی پی مورگان به مشتریان خود در خرید بیت‌کوین کمک می‌کند.

یک بام و دو هوای بانک‌ آمریکایی درباره بیت‌کوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، هفته گذشته مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا اعلام کرد که خرید و فروش بیت‌کوین، ارز مجازی، غیرقانونی بوده و در صورتی که یکی از کارمندان این بانک دست به خرید بیت‌کوین بزند وی را به دو علت اخراج می‌کند، اول آنکه این کار غیرقانونی بوده و دوم اینکه با خرید بیت‌کوین معلوم می‌شود که کارمند این بانک احمق است.

    علیرغم اظهارات فوق اخیراً سخنگوی این بانک اعلام کرده است که جی‌پی‌مورگان در خرید بیت‌کوین به مشتریان خود کمک می‌کند.

    وی گفت در حال حاضر جی‌پی‌مورگان به عنوان یک واسطه در خرید و فروش بیت‌کوین برای مشتریان خود فعالیت می‌کند.

    جی‌پی‌مورگان نه تنها علیرغم اظهارات دیمون به عنوان واسطه در مبادلات بیت‌کوین فعالیت می‌کند بلکه اخیراً با انتشار آگهی به دنبال جذب تکنسین ماهر و آشنا به زیرساخت‌های بیت‌کوین بوده است.

    دیمون در اظهارات هفته گذشته خود گفته بود که بیت‌کوین یک ارز بدون مبناست، کلاهبرداری است و به زودی متلاشی خواهد شد.

    وی در سخنان خود تأکید کرد: بیت‌کوین برای کشورهایی نظیر ونزوئلا، اکوادور و کره‌شمالی مورد استفاده بوده و یا توسط قاچاقچیان موادمخدر و یا جنایتکاران استفاده می‌شود. 

    بیت‌کوین در سال 2008 و در پاسخ به مدیریت ضعیف بانک‌های بزرگ بین‌المللی به خصوص جی‌پی‌مورگان و نقش آنها در بروز بحران مالی سال 2008 شکل گرفت.

    مکس‌کیسر، کارشناس امور اقتصادی، معتقد است به این دلیل که بیت‌کوین زمینه را برای کاهش سلطه بانک‌های بین‌المللی بر ساختار اقتصاد جهانی کاهش می‌دهد آنها با بیت‌کوین مخالف هستند.

    برچسب ها