عصر خودرو

در معاملات دیروز رقم خورد؛

بازگشت سکه آتی به مدار ۹۳۰ هزار تومان

عصر بازار: قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران دیروز (شنبه) نوساناتی رو به پایینی را تجربه کرد به طوریکه بهای سکه در سررسیدهای آبان و دی بعد از ۱۰ روز مجدداً وارد کانال ۹۳۰ هزار تومان شد.

بازگشت سکه آتی به مدار ۹۳۰ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته قیمت سکه در چهار سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با روند نزولی مواجه شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با افت 0/93 درصدی و با نرخ 935 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 937 هزار تومان به فروش رسید که کاهش 0/89 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 940 هزار تومان معامله شد و افت 0/81 درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 949 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کاهش 0/72 درصدی را نسبت به روز پنج شنبه اخیر تجربه کرد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالا به پنج هزار و 298 قرارداد و به ارزش بیش از 501 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی روز گذشته قیمت سکه در بازار نقدی تحت تاثیر افت بهای طلای جهانی با کاهش 6 هزار تومانی روبه رو شد و با قیمت 935 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. بهای نیم‌سکه نیز به 470 هزار تومان رسید که دو هزار تومان کاهش داشت. همچنین ربع سکه با قیمت 248 و سکه یک گرمی با نرخ 168 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    از سویی به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بازار سکه در حالی روز گذشته متأثر از اونس در مسیر کاهشی گام برداشت که سمت و سوی دلار افزایشی بود و با توجه به آینده ی مبهم اونس و غیر قابل پیش بینی بودن دلار، تغییرات سکه در روزهای آینده چندان مشخص نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها