عصر خودرو

سکه تحویل ۴ ماه آینده، ۹۰۰ هزار تومان

بازار طلا و ارز «توافق» را قبول کرده اند

عصر بازار: انگار همه از حصول توافق هسته ای مطمئن هستند؛ از طرفی متغییرهای بورس تهران در مدار رشد قرار گرفته، قیمت طلا و سکه بدون توجه به افزایش بهای اونس جهانی سقوط کرده و نرخ ارز هم کاهش یافته است.

بازار طلا و ارز «توافق» را قبول کرده اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا روز دوشنبه تحت تاثیر مشخص شدن نتایج همه‌پرسی یونان، با افزایش نسبی روبرو شد، اما جالب اینجاست رشد قیمت طلای جهانی هیچ تاثیری بر قیمت نقدی و آتی سکه نداشت که این امر نشان دهنده تاثیر بالای مذاکرات هسته ای بر بازار طلای داخلی است.

    در معاملات آتی بورس کالای ایران سکه سررسید تیرماه با ریزش 65/1 درصدی به قیمت 874 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت تسویه سررسید شهریور نیز ‌به 877 هزار تومان رسید که افت 1/99 درصدی را در روز دوشنبه به ثبت رساند. از طرفی قرارداد تحویل آبان نیز به زیر 900 تومان سقوط کرد و با کاهش 1/13 درصدی قیمت892 تومانی را به ثبت رساند. در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت 908 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند نزولی قیمت همراه شد و افت 0/96 درصدی را در این معاملات به ثبت رساند.

    از طرفی قیمت سکه در بازار نقدی نیز با افت شدیدی را در این روز تجربه کرد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 874 هزار تومان رسید و افت 14 هزار تومانی را نسبت به یکشنبه گذشته تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با کاهش شش هزار تومانی نسبت آخرین معامله به قیمت 445 هزار تومان رسید. همچنین ربع سکه نیز با همین میزان کاهش به قیمت 248 هزار تومان به فروش رسید، این در شرایطی است که سکه یک گرمی با یک هزار تومان افت با نرخ 167 هزار تومان معامله شد.

    به گفته تحلیلگران بازار سکه و ارز احتمال ریزش بیشتر بهای سکه آتی تا پایان نتیجه مذاکرات وجود دارد، چرا که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تمدید دوباره مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 امکان‌پذیر است و تلاش می‌کنیم به توافق خوب برسیم.

    بر همین اساس بیشتر سرمایه‌گذاران طلا و سکه طی معاملات روز گذشته همچنان فروشنده بودند و حجم تقاضا در این بازارها کاهش یافته بود.

    در بازار جهانی طلا چه گذشت؟

    بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی رویترز، قیمت هر اونس طلا نیز در آغاز مبادلات دیروز دوشنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1170 دلار رسید ولی سپس با اندکی کاهش به 1169 دلار رسیده است.

    قیمت طلا در بازار نیویورک آمریکا نیز در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با افزایش یک درصدی روبرو شد و به بیش از 1174 دلار رسید ولی سپس بار دیگر با افت نسبی همراه شده است.

    به نظر می‌رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و اروپا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. سرمایه‌گذاران بین‌المللی همچنین منتظر تاثیر نتایج همه‌پرسی اخیر یونان بر بازارهای بین‌المللی هستند. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز جمعه سخنرانی خواهد کرد و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به دقت سخنان وی را زیر نظر خواهند داشت.

    از سویی گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو