عصر خودرو

ایجاد مرتفع ترین برج خورشیدی دنیا در بزرگ‌ترین پارک خورشیدی جهان در دوبی

عصر بازار- مقامات محلی در دوبی با افزایش ۷۰۰ مگاوات ساعتی ظرفیت تولید برق خورشیدی در پارک خورشیدی محمدبن راشد آل مکتوم موافقت کرده‌اند تا آن را به بزرگترین پارک خورشیدی دنیا مبدل کنند.

ایجاد مرتفع ترین برج خورشیدی دنیا در بزرگ‌ترین پارک خورشیدی جهان در دوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، با این تغییرات ظرفیت تولید برق در این نیروگاه خورشیدی تا سال 2030 به 5000 مگاوات ساعت افزایش می یابد. علاوه بر این یک برج خورشیدی به ارتفاع 260 متر در مرکز پارک یادشده نصب می شود که فعلا مرتفع ترین برج از این نوع خواهد بود.

    پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در فاصله 50 کیلومتری جنوب دوبی قرار دارد و اولین بخش آن در سال 2013 افتتاح شد. پس از تکمیل، 2.3 میلیون صفحه خورشیدی فتوولتائیک در پارک یادشده نصب می شود. مساحت این پارک تا سال 2030 به 214 کیلومتر مربع خواهد رسید و استفاده از این روش برای تولید برق موجب کاهش تولید کربن در کره زمین به میزان 6.5 میلیون تن در سال خواهد شد.

    تکمیل این پارک از سال 2020 آغاز می شود و بر عهده یک کنسرسیوم سعودی به نام ACWA Power و شرکت چینی Shanghai Electric گذاشته شده است. با فناوری جدید به کار گرفته شده در این پارک خورشیدی بخشی از انرژی در قالب گرما قابل ذخیره سازی است و می توان آن را در صورت نیاز منتقل نمود.

    برچسب ها