عصر خودرو

ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای رونق گردشگری

عصر بازار- کارشناس حمل‌ونقل با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ریلی،‌ هوایی و جاده‌ای برای رونق گردشگری، گفت:‌ حمل‌ونقل ریلی دیگر در انحصار تنها یک شرکت نیست و شرکت‌های ریلی خوبی با ناوگان مناسب وارد حوزه حمل‌ونقل ریلی مسافری شده‌اند.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای رونق گردشگری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، ساسان نایب در نشست خبری با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در کشور هم‌راستا با مباحث مربوط به گردشگری اظهار کرد:‌گردشگری ارتباط مستقیمی با زیرساخت‌های حمل‌ونقل در حوزه‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای دارد و هرچه این زیرساخت‌ها کامل‌تر بوده و آنها را توسعه دهیم در جذب گردشگران خارجی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

    وی با بیان این‌که زیرساخت‌های حمل‌ونقل دولتی است و در اختیار خصوصی‌ها نیست، تصریح کرد: در راستای توسعه شقوق حمل‌ونقل هواپیماهای جدیدی برای ناوگن ملی خریداری شده و تعدادی از آنها نیز وارد کشور شده است. سایر خطوط هوایی نیز خوشبختانه در حال خرید هواپیما هستند که این مسئله به توسعه ظرفیت‌های این بخش‌ها کمک می‌کند.

    وی ادامه داد:‌همچنین اتفاقات خوبی در حمل‌ونقل ریلی روی داده و این بخش دیگر در انحصار تنها یک شرکت نیست و شرکت‌های ریلی خوبی با ناوگان مناسب وارد حوزه حمل‌ونقل ریلی مسافری شده‌اند.

    نایب با یادآوری این‌که سهم گردشگری الکترونیکی در دنیا 85 درصد و در ایران 15 درصد است، اظهار کرد: سال 92 سهم گردشگری الکترونیکی 5 درصد بود که امروز حدود 3 برابر شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 20 درصد افزایش یابد.

    وی با بیان این‌که بر اساس آمار 92 درصد گردشگر از کشور خارج شده و تنها 8 درصد گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود، افزود: این در حالی است که در کشوری مانند ترکیه 60 درصد گردشگران ورودی و تنها 40 درصد خروجی هستند.

    نایب با اشاره به این‌که این‌که هم‌اکنون 6000 شرکت مسافرتی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: حدود 4000 شرکت از مجموع شرکت‌های مسافرتی کشور در تهران مستقر هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو