عصر خودرو

صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا ادامه دارد

عصر بازار- خودداری چین از پذیرش تقاضای آمریکا برای قطع صادرات نفت به کره شمالی، آمادگی عربستان برای تاخیر فروش سهام آرامکو، ادامه بدون تغییر صدور نفت ونزوئلا به آمریکا با وجود تحریم و کاهش تولید میدان نفتی شراره لیبی، از مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته است.

صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «نیل آتکینسون» رئیس بخش صنعت و بازارهای نفت آژانس بین المللی انرژی گفت: کاهش شدید سرمایه گذاری های جدید در بخش اکتشاف و تولید نفت، خطر سقوط عرضه و رشد بسیار شدید قیمت این کالا را بالا می برد، با اینکه انتظار می رود میزان تقاضا در پنج سال آینده کاهش یابد.
    آتکینسون افزود: بدون ایجاد سرمایه گذاری های جدید در حوزه اکتشاف و تولید، ظرفیت جهانی تولید را به شدت کاهش خواهیم داد، هنوز هیچ اثری از سرمایه گذاری های جدید نیست و ممکن است به شرایط 10 سال گذشته برگردیم که قیمت های نفت بسیار بسیار بالا بودند.

    **عربستان برای تاخیر در فروش سهام آرامکو آماده می شود
    به گزارش رویترز، عربستان سعودی در حال آماده شدن برای تاخیر چند ماهه در فروش سهام شرکت سعودی آرامکو است. این شرکت قصد دارد دارایی های خود را که بزرگ ترین فروش تاریخی سهام به شمار می رود، به جای نیمه دوم 2018 میلادی، اوایل 2019 میلادی واگذار کند.

    **صدور نفت ونزوئلا به آمریکا با وجود تحریم بدون تغییر باقی ماند
    به گزارش رویترز، میزان فروش نفت ونزوئلا به آمریکا در ماه اوت بدون تغییر نسبت به ماه پیش از آن در حد 638 هزار و 935 بشکه در روز باقی ماند، گرچه این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد کاهش نشان می دهد.
    کاهش تولید نفت ونزوئلا عضو سازمان اوپک و اعمال تحریم های آمریکا سبب کاهش سالانه عرضه نفت این کشور عضو اوپک شده است.

    **تولید میدان نفتی شراره 100 هزار بشکه در روز کاهش یافت
    به گزارش رویترز، کارگران میدان نفتی شراره لیبی خبر دادند که تولید این میدان به علت مشکلات امنیتی، با 100 هزار بشکه کاهش نسبت به سطح اخیر آن، به 180 هزار بشکه در روز رسید.
    این میدان از زمان راه اندازی در دسامبر سال گذشته، پیوسته با توقف تولید رو برو شده است.
    لیبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

    **آذربایجان به دنبال افزایش سهام خود از میدان نفتی مشترک با بی پی است
    به گزارش رویترز، «خوشبخت یوسف زاده»، نایب رئیس شرکت دولتی انرژی جمهوری آذربایجان (سوکار)، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد سهم خود را از یک قرارداد تولید مشترک نفت با شرکت بی پی دو برابر کند که بر این اساس، بزرگ ترین میدان نفتی جمهوری آذربایجان یعنی آذری-چراغ-گونشلی را توسعه دهد.
    یوسف زاده گفت: طبق پیش نویس قرارداد جدید، سهام سوکار از 11.65 درصد به 25 درصد افزایش می یابد.

    **چین تقاضای آمریکا را برای قطع صادرات نفت به کره شمالی رد کرد
    به گزارش بلومبرگ، چین تقاضای آمریکا را مبنی بر تحریم صادرات نفت به کره شمالی به منظور پشیمان کردن رژیم «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور آسیای شرقی برای استفاده از سلاح های هسته ای رد کرد.
    از سوی دیگر کره شمالی اعلام کرد: این آمریکاست که باید به جای تحریم و خشونت، سر میز مذاکره بنشیند.
    «کوی تیانکای»، سفیر چین در ایالات متحده نیز گفت: این کشور همه دستورات شورای امنیت ملل متحد را بدون هیچ کم و زیادی اجرا خواهد کرد، اما هرگونه اقدامی از پیش باید به توافق و تایید این شورا برسد.
    «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا از چین خواسته بود که این کشور از جایگاه خود به عنوان صادرکننده عمده نفت به کره شمالی استفاده کند تا آنها را مجبور به ترک استفاده از سلاح های هسته ای و برنامه های موشک بالستیک کند.

    برچسب ها