عصر خودرو

با استقبال گسترده کشورهای جهان از تولید انرژی خورشیدی ؛

تولید برق از انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۶ دو برابر شد

عصر بازار- در حال حاضر ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در سراسر جهان در حدود ۳۰۵ گیگا وات ساعت در سال است. این در حالیست که میزان تولید برق از انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۰ میلادی تنها در حدود ۵۰ گیگا وات ساعت بوده است.

تولید برق از انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۶ دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،در سال های اخیر کشورهای جهان تمایل خود را برای کنار گذاشتن سوخت های فسیلی و حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر نشان داده اند. در این میان استفاده از انرژی خورشیدی یکی از راه های مناسب پیش روی کشورها برای تولید انرژی تجدید پذیر و پاک با هدف کاهش وابستگی به مصرف سوخت های فسیلی است.

    در سال های اخیر تولید انرژی خورشیدی در جهان روندی بسیار صعودی داشته و هرساله بر میزان تولید و استفاده از آن افزوده می شود. طبق برآوردهای انجام گرفته در حال حاضر ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در سراسر جهان در حدود 305 گیگا وات ساعت در سال است. این در حالیست که میزان تولید برق از انرژی خورشیدی در سال 2010 میلادی تنها در حدود 50 گیگا وات ساعت بوده است.

    میزان رشد تولید برق از انرژی خورشیدی در سراسر جهان نیز روندی صعودی دارد به طوریکه در سال 2016 میلادی این میزان با رشد 100 درصدی همراه بوده و به حدود دو برابر رسیده است.

    گرچه میزان تولید و مصرف انرژی در جهان سالانه به بیش از صدها میلیون گیگا وات ساعت می رسد و در حال حاضر انرژی خورشیدی سهم بسیار کمی از تولید برق جهان دارد، اما روند صعودی تولید انرژی خورشیدی نشان از آن دارد که در آینده سهم آن افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

    مهم ترین معضل فعلی پیش روی توسعه صنعت تولید برق از انرژی خورشیدی بالا بودن نسبی قیمت تمام شده برق تولیدی است. با اینحال در طول سال های اخیر با پیشرفت فناوری های این حوزه و حمایت های دولت ها، قیمت تمام شده برق تولیدی از انرژی خورشیدی در حال کاهش است.

    در سال 2010 میلادی قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق تولیدی از انرژی خورشیدی در حدود 27 سنت بوده است. در حالی که در حال حاضر این قیمت با کاهش 70 درصدی به حدود 8 سنت رسیده است.

    برچسب ها