عصر خودرو

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره اعلام کرد

برنامه شرکت فلات قاره برای افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه‌ای نفت

عصر بازار- مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران از راه اندازی پالایشگاه هنگام طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی مدونی برای افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه ای نفت در این شرکت در دست اقدام است.

برنامه شرکت فلات قاره برای افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه‌ای نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به جزیره لاوان، حمید بورد صبح امروز در آیین سی و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت نفت فلات قاره، گفت: این شرکت مجموعه توانمندی است که برنامه ریزی خوبی در حوزه افزایش تولید داشته است.

    بورد اعلام کرد: به زودی در منطقه خارگ افزایش تولید 10 هزار بشکه ای را تجربه خواهیم کرد و از این رهگذر به میزان افزایش تولید 40 هزار بشکه ای نیز دست خواهیم یافت.
    بورد با اشاره به اینکه بیشتر میادین نفتی در نیمه دوم عمر خود هستند،افزود: افزایش تولید نفت همراه با تولید صیانتی در دستور کار این شرکت است.

    تداوم تولید صیانتی با تزریق 80 درصدی آب به میادین نفتی

    وی ادامه داد: طی یک سال اقدامات موثری در حوزه نگهداشت تولید صورت گرفته است به طوری که هم اکنون با اصلاح برنامه تزریق آب در جزیره سیری، لاوان و خارگ تولید صیانتی با تزریق آب به میزان بالای 80 درصد در حال انجام است.

    بورد با بیان اینکه اعمال سیاست استفاده از پیمانکاران ایرانی در حوزه حفاری باعث کاهش 50 درصدی هزینه ها شده است،گفت: امروز هیچ شرکت فعال در حوزه حفاری نیست که تجربه کار با فلات قاره را نداشته باشد، با این وجود در ظرفیت های خالی نیز از توانمندی شرکت های خارجی استفاده می کنیم.

    مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با اعلام اینکه رویکرد این شرکت در حوزه خدمات فنی از سیاست خدمات موضوعی به سیاست خدمات متمرکز تغییر کرده است،گفت: این تغییر رویکرد در بعضی موارد کاهش 60 درصدی هزینه‌ها را در پی داشته است.

    افزایش میزان جذب سرمایه در شرکت نفت فلات قاره

    بورد با بیان اینکه نفت فلات قاره برای اولین بار با موافقت وزیر نفت یک مدل جدید قراردادی از محل ماده 13 با اعتبار 1.8 میلیارد دلار در حوزه EPCF داشته است، یادآور شد: احتمالا میزان جذب سرمایه در پروژه های این شرکت به بالای 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

    وی اضافه کرد: اگر سالانه 1.2 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشیم می توانیم در یک بازه زمانی سه ساله تمامی برنامه های شرکت را محقق کنیم.

    بورد با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر نفت گفت: در این ابلاغیه سه برنامه کلی مشتمل بر انجام مطالعات جامع در کل شرکت های تولیدی زیر مجموعه، بازسازی و نوسازی تاسیسات و انجام پروژه های EPC و EPCF آورده شده است.

    وی توضیح داد: در حوزه انجام مطالعات جامع در برنامه قبلی شرکت بازنگری انجام شده و با استفاده از خدمات مشاوران داخلی و خارجی برنامه جدید ارائه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ادامه داد: در حوزه بازسازی تاسیسات نیز طی سه سال گذشته تمامی تاسیسات این شرکت مورد بازبینی قرار گرفته که نتیجه نهایی در قالب 2 تا 3 برنامه به وزارت نفت ارائه می شود.

    بورد سال 96 و 97 را سال توسعه فعالیت های نفت فلات قاره خواند و ضمن تاکید بر ظرفیت های خوب این شرکت در حوزه جذب سرمایه و تولید نفت و گاز در آب های خلیج فارس گفت: هم اکنون مذاکراتی با شرکت هایی از  ایتالیا، نروژ، دانمارک و ژاپن در راستای فاینانس پروژه ها در حال انجام است.

    برچسب ها