عصر خودرو

سپتامبر، ماه بدشانسی سهامداران آمریکا:

در بازارهای سهام، از این شاخه به آن شاخه نپرید

عصر بازار- برای بسیاری از مردم آمریکا آغاز فصل پاییز همراه با کرختی و بی حوصلگی و کمی هم افسردگی است. تعطیلات تابستانی به خاطرات پیوسته، فصل مدارس شروع می شود، فصل توفان های سرزده آغاز می شود و هوا رو به خنکی می رود.

در بازارهای سهام، از این شاخه به آن شاخه نپرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، این دلایل باعث می شود مردم آمریکا دل خوشی از پاییز نداشته باشند.

    حال تصور کنید تمام این اتفاقات کسل کننده همراه با افت شاخص ها در بازارهای معاملاتی همراه شود!

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، برای سرمایه گذاران آمریکایی، ماه سپتامبر از قدیم الایام بدترین ماه معاملاتی بوده است.

    سم استووال، مدیر تحلیل گری سرمایه گذاری CFRA در این خصوص اظهار داشت: طبق آمار چند سال گذشته می توان به خوبی این قضیه را نتیجه گرفت که ماه سپتامبر شاخص اس اند پی 500، بیشترین میانگین سقوط را داشته است. روزهای افت این متغیر در ماه سپتامبر نسبت به ماه های دیگر در حدود 60 درصد بیشتر است.

    واقعیت این است که نباید این روندهای کاهشی و شاید اتفاقی را به عنوان یک اصل به بازارهای معاملاتی نسبت داد.

    شاخص های معاملاتی بازار آمریکا در سال جاری عملکرد نسبتا موفقی داشته اند. از انتهای ماه آگوست سال گذشته تا آگوست 2017 میلادی شاخص اس اند پی 500 با میانگین رشد 10.5 درصدی همراه بوده است در حالی که شاخص نزدک در این مدت، توانسته 19 درصد افزایش را از آن خود کند.

    اما علیرغم این رشدهای چشمگیر در متغیرهای آمریکایی، نوسانات تاریخی را باید جزء جداناپذیر بازار این کشور قلمداد کرد.

    با این حال، شاخص VIX که شاخص روزهای نوسانی بازار آمریکا قلمداد می شود، همچنان در مسیر نزولی است که این به خودی خود، خبر عمیق و تأثیرگذاری برای بازار این کشور است.

    شاخص VIX توسط هیأت مدیره بورس شیکاگو طراحی شده است و شاخص نشان دهنده انتظار بازار از نوسانات 30 روزه است. این متغیر با استفاده از نوسانات ضمنی شاخص اس اند پی و متعلقات آن محاسبه می شود.

    با بررسی آمار 9 سال اخیر بازار آمریکا می توان به این حقیقت دسترسی پیدا کرد که، در ماه مارچ سال 2009 میلادی شاخص صنعتی داوجونز با افت بیش از نیمی از ارزش خود، به عدد 6 هزار و 443 واحد رسید. هم اکنون این متغیر در 22 هزار واحد معامله می شود.

    به محض اینکه اقتصاد به مسیر توسعه وارد می شود و سودهای مشارکتی تقویت می شود، تورم کنترل شده  و نرخ بهره متعادل می شود ، بازار مسیر گاوی را از سر می گیرد .

    4 نکته ای که سهامداران باید بدانند

    با رسیدن به 3 ماه پایانی سال، سهامداران باید نکاتی را مدنظر داشته باشند:

    1-      اگر اهداف بلند مدت دارید اصلا به سودها و روند حرکتی کوتاه مدت شاخص ها توجهی نداشته باشید. سهامدارانی که در کف قیمتی سال 2009 میلادی سهام خود را فروختند و از بازار خارج شدند در دوران اصلاحات قیمتی و ریکاوری، شانس حضور در بازار را از دست داده اند. بیشتر سهامداران امکان پیش بینی آینده را ندارند .

    2-      عقب کشیدن بازار به این معنی است که سهام شرکت ها به حراج گذاشته شده است پس به این قضیه به عنوان یک موقعیت ممتاز نگاه کنید.

    3-      تمام تلاش خود را برای آنکه یک سرمایه گذار مستمر باشید به خرج دهید. حتی اگر یک بازنشسته یا دانشجو هستید، به یک استراتژی واحد برای پس انداز داشته های خود اکتفا کنید. افرادی در بازار شکست می خورند که در روند صعودی یک استراتژی و در روند نزولی از استراتژی دیگری استفاده می کنند و در واقع از این شاخه به آن شاخه می پرند.

    4-      اگر سپتامبر امسال، به دلیل آب و هوای بد جوی، آب و هوای بد روحی، اتمام فصل تابستان و بهانه های مختلف دیگر، ماه شانس شما نیست، دلیل نمی شود که سپتامبر سال آینده نیز همین اتفاق تکرار شود. لحظه ها با هم متفاوت هستند چه رسد به سال ها.

    برچسب ها