عصر خودرو

برنامه همکاری منطقه آزاد انزلی و اوکراین بررسی شد

عصر بازار- در دیدار رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاذ انزلی با معاون وزیر زیرساخت ها و نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین، برنامه های همکاری در حوزه های مرتبط بررسی شد.

برنامه همکاری منطقه آزاد انزلی و اوکراین بررسی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در مذاکرات مسرور با ویکتور دوهان معاون وزیر زیرساخت های اوکراین که روز جمعه با حضور اعضای هیات همراه و سفارت ایران در کی یف انجام شد، همکاری های حمل و نقلی، بازرگانی و راهکارهای کاهش هزینه حمل کالا بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با طرح پیشنهاد همکاری بین بنادر کاسپین ایران و اودسا، موضوع حمل آزمایشی یک محموله (کانتینر) از این بندر یا یکی دیگر از بنادر اوکراین به کاسپین را که پیشتر مطرح کرذه بود، پیگیری کرد.
    طرف اوکراینی با اعلام موافقت برای بررسی موضوعات طرح شده، قول داد تا یک ماه آینده هماهنگی های لازم را برای تحقق این پیشنهادها با دستگاههای مسئول انجام داده و نتیجه را به اطلاع طرف ایرانی برساند.
    همچنین مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با میخائیل نپران معاون اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین دیدار و در باره راههای افزایش تجارت بین دو کشور تبادل نظر کرد.
    در این مذاکرات در باره برنامه سفر هیأتی از اتاق بازرگانی اوکراین به منطقه آزاد انزلی و تبادل فهرست اقلام مورد نیاز بین دو طرف تفاهم شد.
    اوکراین با بیش از 603 هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی یف در شرق اروپای هم مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد.
    اوکراین که تا پیش از سال 1991 و فروپاشی شوروی یکی از 15 جمهوری این کشور وقت بود، به دلیل جایگاه راهبردی دفاعی در برابر غرب و همچنین موقعیت های اقتصادی، پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف از جمله صنعت جنگ افزاری و هواپیماسازی کرد که هنوز بسیاری از این توانمندی ها را حفظ کرده است و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد.

    برچسب ها