عصر خودرو

بررسی اوراق «وکالت» در کمیته فقهی سازمان بورس

عصر بازار- کارشناس مسوول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از بررسی ابعاد فقهی اوراق «وکالت» در کمیته فقهی این سازمان خبر داد.

بررسی اوراق «وکالت» در کمیته فقهی سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، مجید پیره درخصوص این موضوع گفت: به تازگی الگوی جدیدی از اوراق بهادار اسلامی به نام اوراق وکالت در دستور کار کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته که از اهمیت و ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. وی با بیان اینکه اوراق وکالت یکی از انواع صکوک محسوب می‌شود، افزود: قرار است ابعاد فقهی و الگوی اولیه انتشار این اوراق برای استفاده در بازار سرمایه ایران در جلسه آتی کمیته فقهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. به گفته پیره، اوراق وکالت، در بورس‌های اسلامی دنیا سابقه انتشار قابل توجهی دارد و بیش از دو دهه است که در بورس‌های اسلامی دنیا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است. کارشناس مسوول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: مطابق آمارهایی که از سوی نهادهای بین‌المللی مالی- اسلامی در سال 2015 و 2016 منتشر شده، اوراق وکالت از لحاظ حجم انتشار در رتبه‌های بسیار خوبی قرار دارد.

    وی افزود: این اوراق در برخی از این سال‌ها در رتبه دوم و در برخی از سال‌ها در رتبه سوم بوده و اخیرا در بورس‌های اسلامی دنیا مورد توجه زیادی قرار گرفته است.پیره در ادامه افزود: در اوراق وکالت، سرمایه‌گذاران با خرید این اوراق، منابع مالی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه یا حوزه‌های مشخصی در اختیار نهادی قرار می‌دهند و این نهاد، وکیل آنها در سرمایه‌گذاری خواهد بود. بعد از تجمیع منابع، وکیل به وکالت از سرمایه‌گذاران در حوزه یا حوزه‌های مشخصی سرمایه‌گذاری می‌کند و سرمایه گذاران، مطابق نسبتی که در ابتدا میان ارکان توافق می‌شود، از سود حاصل از سرمایه‌گذاری برخوردار خواهند شد.وی در انتها تاکید کرد، جزئیات مصوبه کمیته فقهی و الگوی انتشار اوراق وکالت بعد از تنظیم مصوبه این کمیته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو