عصر خودرو

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و همچنان بالای ۵۵ دلار معامله می‌شود و در مسیر ثبت متوسط قیمت هفتگی افزایشی قرار دارد.

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، با سرعت گرفتن پاکسازی پس از تندبادها و با پیدا شدن چشم انداز با ثبات تری برای تقاضا، قیمت نفت امروز کاهش یافت اما به طورکلی در مسیر ثبت افزایش هفتگی قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، نفت برنت نیز در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی قرار گرفته است.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 15 سنت معادل 0.27 درصد افزایش به رقم  55.62 دلار فروخته شد. روز گذشته نفت برنت به 55.47 دلار بالاترین قیمت از 13 آوریل رسیده بود.

    هر بشکه نفت خام آمریکا با 7 سنت افزایش 49.96 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته توانسته بود اندکی بالای 50 دلار بماند و بالاترین قیمت 4 ماه گذشته را ثبت کند اما در نهایت با 49.89 دلار بالاترین قیمت از 31 جولای، روز را به پایان برد.

    با شروع دوباره فعالیت پالایشگاه ها پس از تندباد هاروی و بروز نشانه هایی از تقویت تقاضا، قیمت نفت خام آمریکا در مسیر افزایش حدود 5 درصدی در هفته گذشته قرار گرفته است. نفت برنت نیز در مسیر ثبت افزایش 2.7 درصدی و در عین حال سومین افزایش متوالی هفتگی قرار گرفته است.

    باب تاکای، رئیس سامیتومو کورپ گلوبال ریسرچ در توکیو گفت: «شرایط بازار نشان می دهد تقاضای زیادی برای تحویل فوری وجود دارد... آنچه اوپک ماه هاست که انتظار دارد ببیند و نشانه خوبی است که بازار نفت خام در حال خروج از وضعیت مازاد عرضه است.»

    اوپک این هفته پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2018 افزایش یابد وبه نشانه هایی در مورد کم شدن عرضه در بازار اشاره کرد که نشان می دهد توافق کاهش تولید به کم کردن مازاد در بازار کمک کرده است.

    این گزارش با گزارش آژانس بین المللی انرژی همراه شد که می گوید مازاد جهانی نفت به لطف تقاضای بالا در اروپا و آمریکا به همراه کاهش تولید اوپک و کشورهای غیراوپکی در حال کاهش است.

    باب دودلی، رئیس بریتیش پترولیوم به رویترز گفت قیمت نفت به علت اینکه تولیدکنندگان بزرگ نفت میزان تولید را محدود نگه داشته اند بین 50 تا 60 دلار می ماند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو