عصر خودرو

تحریم های ضد روسی ۱۰۰ میلیارد دلار برای اروپا آب خورد

عصر بازار- گزارش سازمان ملل نشان می دهد که اروپا ماهانه ۳.۲ میلیارد دلار از تحریم های ضد روسی متضرر شده است.

تحریم های ضد روسی ۱۰۰ میلیارد دلار برای اروپا آب خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایبِنا، «ایدریس جازاری» گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: اتحادیه اروپا طی سه سال گذشته به دلیل اعمال تحریم های ضد روسی، حداقل هر ماه 3 میلیارد و 200 میلیون دلار متضرر شده است.

    وی در گزارش خود که به تاثیر منفی اقدامات یک جانبه غرب علیه روسیه پرداخته، عنوان می کند که موثق ترین بررسی ها نشان می دهد که ضرر اروپا از تحریم روسیه ماهانه 3.2 میلیارد دلار است.

    «جازاری»، در گزارش خود به این نکته اشاره می کند که ضرر روسیه از تحریم غرب تقریبا 15 میلیارد دلار در سال و تا کنون 55 میلیارد دلار از این تحریم ها ضرر کرده است.

    این در حالی است که ضرر حاصل از تحریم ها برای روسیه و کشورهایی که درگیر آن هستند، در مجموع 155 میلیارد دلار اعلام شده است.

    بر همین اساس در سال 2014 میلادی غرب به بهانه دخالت روسیه در بخش شرقی اوکراین، کریمه، تحریم های ضد روسی را علیه این کشور اعمال و شرکت های غربی را از انجام همکاری در بخش های مالی، انرژی و دفاعی منع کرد؛ این در حالی است که مسکو هم در پاسخ واردات محصولات کشاورزی اروپایی را به داخل خاک خود ممنوع اعلام کرد.

    بر پایه این گزارش، روسیه بعداز آمریکا، چین و سوئیس بعنوان چهارمین شریک بزرگ تجاری اتحادیه اروپا محسوب می شود؛ ضمن اینکه روسیه بزرگ ترین تامین کننده گاز طبیعی اروپا و یکی از بزرگ ترین تامین کنندهای نفت این منطقه است.

    برچسب ها