عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

مناطق آزاد زیرمجموعه وزارت اقتصاد شد

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد گفت:‌ بنا بر قانون برنامه ششم توسعه، مناطق آزاد زیرمجموعه وزارت اقتصاد شد.

مناطق آزاد زیرمجموعه وزارت اقتصاد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سیدمصطفی رضوی با اشاره به رسیدگی مجلس و کمیسیون اقتصادی به لوایح اقتصادی اظهار داشت: بررسی لوایح صندوق مکانیزه فروش، مالیات بر ارزش افزوده و دیگر موارد در دستورکار است و جلسات آن با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی برگزار می‌شود.

    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد با بیان اینکه برای هماهنگی، انسجام و وحدت رویه بیشتر با کمیسیون اقتصادی مجلس هفته اول مهرماه در وزارت اقتصاد جلسه ‌ای با اعضای آن برگزار خواهد شد، گفت: دستور کار جلسه مباحث متعددی از جمله چگونگی روند بررسی، هم‌اندیشی و همکاری بیشتر برای تسریع در تصویب لوایح، مناطق آزاد و مسائل مربوط به آن است.

    وی با بیان اینکه مناطق آزاد براساس برنامه ششم توسعه زیر مجموعه وزارت اقتصاد شده است، گفت: حکم رئیس دبیرخانه را وزیر اقتصاد زده و البته رئیس دبیرخانه مشاور رئیس‌جمهور نیز هست، اما به لحاظ اجرایی و قانونی زیرمجموعه و تابع وزارت اقتصاد است.

    رضوی افزود: هم‌چنین وزیر اقتصاد هفته آینده به دبیرخانه مناطق آزاد خواهد رفت تا از نزدیک در جریان روند امور و هماهنگی بیشتر مسائل و مشکلاتی مانند قاچاق، حضور گمرک در این مناطق و توسعه صادرات قرار گیرد.

    معاون وزیر اقتصاد در مورد اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی طبق اساسنامه برای توسعه نیاز دارد تا منطقه آزاد و ویژه شود، گفت: در گذشته لایحه‌ای از سوی دبیرخانه مناطق آزاد به دولت ارسال شد اما اطلاعی از وضعیت آن ندارم.

    برچسب ها