عصر خودرو

بدهی خانوارهای استرالیایی طی ۱۲ ماه ۲ برابر شد

عصر بازار- اداره آمار استرالیا اعلام کرد، بدهی خانوارهای استرالیایی طی یکسال اخیر به تقریبا ۲ برابر افزایش یافته است که رقم ۱۶۸ هزار دلار برای هر خانواده ثبت شده است.

بدهی خانوارهای استرالیایی طی ۱۲ ماه ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اداره آمار درآمد خانوار استرلیا اعلام کرد: میزان بدهی خانوادهای استرالیایی طی تقریبا یکسال اخیر دو برابر شده و از رقم 94 هزار دلار در سال 2003 میلادی به 168 هزار دلار در سال 2015 و 2016 میلادی افزایش یافته است.

    این نهاد دولتی اعلام کرد، افزایش قیمت مسکن و به دنبال آن تقاضای وام و نیز استفاده آنها از کارت های اعتباری از جمله دلایل روند افزایشی بدهی استرالیایی ها است.

    همچنین 29 درصد از استرالیایی ها که معادل 2.9 میلیون نفر از جمعیت کل این کشور را تشکیل می دهند، نسبت بدهی به درآمد آنها اختلاف زیادی دارد؛ ضمن اینکه سه چهارم خانوارهای استرالیایی بدهکار هستند و شایع ترین بدهی آنها مربوط به کارت های اعتباری است که 55 درصد از جمعیت این کشور را درگیر خود کرده است.

    در همین حال، وام مسکن 34 درصد و وام دانشجویی 17 درصد را به خود اختصاص داده است؛ اما افراد مستمری بگیر که سن آنها 65 یا بیشتر از آن است، کمترین مزان بدهی را به خود تخصیص داده اند.

    بر همین اساس، شهرهای سیدنی و ملبون روی هم رفته با 43 درصد، داروین با 32 درصد  و به دنبال آن پرث با 27 درصد، مقروض ترین ساکنان استرالیا را در خود جای داده اند.

    بر پایه این گزارش، بدهی مسکن خانوارهای جوان بین 25 تا 34 سال در استرالیا به ازاری هر خانوار 440 هزار دلار عنوان شده است.

    برچسب ها