عصر خودرو

مدیر عامل سابق شرکت ملی فولاد:

تولید فولاد امسال از ۲۰ میلیون می‌گذرد

عصر بازار- مدیرعامل سابق شرکت ملی فولاد با انتقاد از برخی واگذاری‌ها در صنعت فولاد گفت: در واگذاری‌ها باید بحث اهلیت مورد توجه قرار گیرد و صنایع به افرادی واگذار شوند که برای اداره این بخش‌ها نگاه درازمدت دارند.

تولید فولاد امسال از ۲۰ میلیون می‌گذرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عبدالمجید شریفی در مراسم تودیع خود از مدیر عاملی شرکت ملی فولاد اظهار داشت: برخی واگذاری‌ها در صنعت فولاد به درستی صورت نگرفته که واگذاری فولاد میانه از آن نمونه است، به‌ طوری‌ که اجرای این پروژه بیش از یک سال به تعویق افتاد، عده‌ای این بخش را خریداری کردند اما بعد از یک سال گفتند که ما نمی‌توانیم آن را اداره کنیم و خارج شدند.

    وی تأکید کرد: در واگذاری صنایع باید به موضوع اهلیت خریدار توجه ویژه‌ای شود و کارخانه‌ها به افرادی واگذار شوند که برای اداره آن نگاه درازمدت دارند.

    مدیر عامل سابق شرکت ملی فولاد با بیان اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی، شرکت ملی فولاد از سهامداری خارج شده است، گفت: اخذ مجوزها باید در این شرکت متمرکز شود و وظایف و امور فولادی به این شرکت سپرده شود.

    شریفی با بیان اینکه طرح‌های فولادی باید در مدت 36 ماه اجرایی شوند، افزود: اجرای 7 طرح فولادی از سال 86 تا 96 طول کشیده که علت این مسئله، تکیه کردن منابع مالی پروژه‌ها به درآمد سازمان توسعه معادن بوده است.

    وی با اشاره به تزریق 1800 میلیارد تومان منابع مالی به این طرح‌ها، اضافه کرد: برای اجرای دقیق پروژه‌های فولادی باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا چنین تأخیرهایی در اجرای طرح‌ها صورت نگیرد.

    مدیر عامل سابق شرکت ملی فولاد با اشاره به تولید 18.5 میلیون تن آهن اسفنجی در سال گذشته در کشور، گفت: امسال این رقم از 20 میلیون تن فراتر خواهد رفت و با توجه به تولید 55 میلیون تن آهن اسفنجی در دنیا، ایران رتبه اول را در این زمینه دارا است.

    وی با بیان اینکه در طرح جامع فولاد تولید 55 میلیون تن فولاد و صادرات 20 میلیون تنی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در طول سال‌های 90 تا 95 حدود 200 هزار تن صادرات فولاد داشتیم اما این رقم در سال گذشته به 6 میلیون تن رسید و امسال نیز حدود 7 میلیون تن صادرات فولاد خواهیم داشت.

    وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار تولید فولاد ایران از 20 میلیون تن عبور خواهد کرد.

    به گزارش فارس، منصور یزدی‌ زاده مدیر عامل جدید شرکت ملی فولاد نیز در مراسم معارفه خود اظهار داشت: محاسباتی که در مورد پارامترهای اقتصادی 7 طرح فولادی در گذشته انجام شده بود، حتماً آن‌ موقع درست بوده و این چیزی که الان با آن روبرو هستیم، نبوده است، اما طولانی شدن زمان اجرا باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید می‌شود.

    وی با بیان اینکه 7 طرح فولادی نباید مانع حرکت صنعت فولاد شود، اضافه کرد: سهم فولاد در تولید ناخالص ملی کمتر از 20 درصد نیست که عدد مهمی محسوب می‌شود.

    به گزارش فارس، احمد صادقی، مدیر عامل شرکت ذوب اهن نیز در این مراسم با اشاره به سمت قبلی یزدی زاده در معاونت شرکت ذوب آهن، به خنده گفت: امیدواریم ایشان نیروی نفوذی ما در شرکت ملی فولاد باشد!

    برچسب ها