عصر خودرو

اپل با ارزش ۸۰۰ میلیارد دلاری گرانترین شرکت جهان شد

عصر بازار- در سال ۲۰۰۷ میلادی، نیمی از ۱۰ شرکت باارزش بورسی جهان را شرکت های فعال در زمینه انرژی تشکیل می دادند، اما اکنون در بین ۱۰ شرکت معتبر جهان تنها یک شرکت انرژی قرار دارد.

اپل با ارزش ۸۰۰ میلیارد دلاری گرانترین شرکت جهان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به  نقل از تسنیم، اپل به عنوان باارزش ترین شرکت بورسی جهان این هفته در شرایطی به مناسبت دهمین سالگرد عرضه اولین گوشی خود، جدیدترین آیفونش را به بازار معرفی می کند که 10 سال پیش در چنین روزهایی در رده هفتادم شرکت های باارزش بورسی جهان قرار داشت و نیمی از 10 شرکت بزرگ جهان را شرکت های فعال در زمینه انرژی تشکیل می دادند.

    اما اکنون اپل با ارزشی بیش از 800 میلیارد دلار، باارزش ترین شرکت جهان به شمار می رود و در صدر شرکت های باارزش بورسی جهان قرار گرفته است.

    در 29 ژوئن 2007، زمانی که اولین گوشی آیفون به بازار عرضه شد، اپل در بین شرکت های مطرح جهان از نظر ارزش در بازار بورس در رتبه هفتادم بود. اما اپل در فاصله این ده سال توانسته با جهشی بزرگ به رتبه اول برسد. این در حالی است که در طی این ده سال، شرکت سامسونگ، رقیب اصلی اپل در بازار گوشی های هوشمنذ توانسته از رتبه هشتاد و یکم به رتبه سیزدهم ارتقا یابد. تنها شرکتی که در طی این ده سال نوسانی در رتبه بندی میان شرکت های مطرح بورسی جهان نداشته، شرکت مایکروسافت است که همچون 10 سال قبل، در رتبه سوم باارزش ترین شرکت های جهان قرار دارد. بعد از اپل، شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل در رتبه دوم قرار گرفته است که 10 سال پیش در رتبه بیست و نهم قرار داشت. فیس بوک و آمازون نیز به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند. سهام شرکت فیس بوک در سال 2007 میلادی هنوز در بورس عرضه نشده بود و شرکت آمازون هم در رتبه 367 قرار داشت.

    در سال 2007 میلادی، نیمی از 10 شرکت باارزش بورسی جهان را شرکت های فعال در زمینه انرژی تشکیل می دادند، اما اکنون در بین 10 شرکت معتبر جهان تنها یک شرکت انرژی یعنی اکسون موبیل قرار دارد و 7 شرکت از 10 شرکت نخست جهان همگی در زمینه فن آوری فعال هستند. شرکت اکسون موبیل که در سال 2007 در رتبه نخست باارزش ترین شرکت های بورسی جهان قرار داشت، اکنون در رده دهم قرار دارد. غول تجارت الکترونیک علی بابا هم در رتبه هفتم این فهرست قرار دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو