عصر خودرو

روسیه برای تمدید توافق با اوپک تصمیم نگرفته است

عصر بازار- آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در حالی اعلام کرده این کشور هنوز برای تمدید توافق کاهش تولید نفت با اوپک تصمیمی نگرفته است که پیش از این خبر پشتیبانی مسکو از تداوم این همکاری اعلام شده بود.

روسیه برای تمدید توافق با اوپک تصمیم نگرفته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، وزیر انرژی روسیه با اشاره به توافق سال گذشته کشورهای نفتی غیراوپکی با سازمان کشورهای صادر کننده نفت برای کاهش تولید، گفت: روسیه معتقد است فقط درصورت بروز موقعیت فوق العاده می توان این موافقت نامه را تمدید کرد.
    نوواک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسی ار .ب .کا گفت: بر این باوریم که در شرایط کنونی بازار جهانی نفت وارد حالت توازن می‌شود.
    وی توضیح داد: شاهد تثبیت بهای نفت در حدود بشکه‌ای 50 دلار، کاهش نوسان و میزان ذخایر هستیم. در شرایط حاضر موقعیت‌های فوق العاده فقط به اوپک کمک می‌کند و توفان آمریکا هم باعث شد تا قیمت نفت برنت فراتر از بشکه‌ای 54 دلار شود.
    وزیر انرژی روسیه در پایان نیز با بیان اینکه در حوزه های نفتی سرمایه گذاری های عمده ازسر گرفته می‌شود، اظهار کرد: مهم این است که قیمت نفت برای کشورهای تولید و مصرف کننده مناسب است.
    روسیه پیشتر از تمدید توافق کاهش نفت با اوپک حمایت کرده بود.
    آرکادی دوارکوویچ معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه بر حمایت این کشور از توافق با سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید و تمدید آن تاکید کرد.
    معاون نخست وزیر روسیه گفت که توافق کاهش تولید نفت بین کشورهای اوپکی و غیراوپکی، تاثیرات مثبت اقتصادی داشت و فرصت داد تا فضای سرمایه گذاری قابل پیش بینی تر شود.
    خبرگزاری قازاینفورم قزاقستان به نقل از سخنان دوارکوویچ در این کشور نوشت: روسیه مبتکر و پیشگام عقد موافقت نامه کاهش تولید نفت با سازمان اوپک بود که با این توافق، بهای نفت در بازار جهانی تثبیت شد.بدون مشارکت مسکو، کسب چنین توافقی ناممکن بود و این اقدام را موفقیت آمیز می دانیم، زیرا بازار جهانی نفت تثبیت شده و سرمایه گذاری ها افزایش یافته است.
    معاون نخست وزیر روسیه همچنین در پایان گفت: ثبات در بخش سرمایه گذاری و نفت و گاز در 10 سال آینده همچنان در اولویت قرار خواهد داشت.
    کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق کردند که از اول ژانویه سال 2017 تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.
    600 هزار بشکه از این رقم سهم کشورهای غیر عضو و 1.2 میلیون بشکه نیز سهم اعضای اوپک بود.
    این توافق در ماه می سال 2017 تا ماه مارس سال 2018 تمدید شد.
    رسانه های روسی در ماه اوت به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال نوشتند روسیه و عربستان سعودی از تمدید توافق کاهش نفت با اوپک برای سه ماه دیگر تا ماه ژوئن سال 2018 حمایت کردند.
    قیمت های نفت از میانه ماه نوامبر سال گذشته با توافق کاهش تولید نفت حدود 25 درصد رشد کرد و اکنون بهای نفت خام برنت به بشکه ای حدود 54 دلار رسیده است.
    شرکت های نفت روسیه در زمان حاضر حدود 11 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو