عصر خودرو

افزایش ۲۴ واحدی شاخص کل

امدادرسانی حقوقی‌ها با معاملات کد به کد ادامه دارد

عصر بازار: بازار سهام امروز اگر چه همچنان با معاملاتی رخوت‌‌آور رو به رو بود، اما با تداوم معاملات کد به کد از سوی برخی حقوقی‌های بازار توانست شاخص کل بورس را ۲۴ واحد رشد دهد.

امدادرسانی حقوقی‌ها با معاملات کد به کد ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 9 آبان ماه 94، با افزایش 24 واحدی به عدد 62 هزار و 948 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی اما با افزایش 9 واحدی عدد 24 هزار و 628 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز پس از افزایش 33 واحدی عدد 69 هزار و 980 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 41 واحدی عدد 43 هزار و 911 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 81 واحد افت به رقم 138 هزار و 491 واحد رضایت یافت.

    همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی در پایان معاملات امروز این بازار روی نقطه 696 واحد درجا زد.

    براساس این گزارش طی معاملات امروز بازار سهام نماد معاملات سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 104 واحد، خدمات انفورماتیک با 10 واحد و مخابرات ایران با 8 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل اما نماد معاملاتی سه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با 21 واحد، سایپا با 16 واحد و پتروشیمی پردیس با 11 واحد کاهش بالاتری تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به جای گذاشتند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یکصد میلیارد تومان بالغ شد که ارزش معاملات نقد این بازار به اندکی بیش از 67 میلیارد تومان رسید.

    ارزش کل معاملات امروز بورس تهران از دست به دست شدن 360 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 22 هزار و 935 نوبت داد و ستد حاصل شد که در این بین معاملات کد به کد و درون گروهی برخی حقوقی‌ها تاثیر با اهمیتی در رقم خوردن ارزش یکصد میلیون تومانی معاملات امروز بورس داشت.

    براساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی بانک آینده شاهد معامله درون گروهی 160 میلیون سهمی حقوقی این شرکت روی قیمت صفر تابلو بود، ارزش این معامله امروز به بیش از 19 میلیارد تومان بالغ رسید.

    در نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی نیز 5 میلیون سهم از کد حقیقی به کد شرکت حقوقی به ارزش 5 میلیارد و 900 میلیون تومان و پس از رقابت 5 درصدی در دامنه منفی قیمت‌ها واگذار شد.

    در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد نیز 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    همچنین گروه توسعه ملی نیز با کد به کد شدن بیش از 8 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد و 301 میلیون تومان از سوی حقوقی خود روبرو بود، در پتروشیمی شازند نیز حدود 5 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون تومان کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی ایران خودور نیز بازارگردانی سهام نیز از سوی سهامدار عمده جابه‌جایی 45 میلیون سهمی سهام به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان را در پی داشت که در بازار خرده فروشی میان کدهای حقوقی تهاتر شد.

    در نماد پارس خودرو نیز 17 میلیون سهم از سوی بازارگردان میان کدهای حقیقی تهاتر شد.

    در نماد معاملاتی مخابرات ایران اما 13 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در این میان نماد معاملاتی شرکت پلی‌اکریل تنها نماد معاملاتی بازار دوم بورس بود که علاوه بر افزایش تقاضای سهام توانست صف خرید 3 میلیون سهمی خود را همچنان پایدار نگاه دارد.

    بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا، پارس خودرو، قند مرودشت، نفت ایرانول، کشت و صنعت چین‌چین، سیمان بجنورد، معادن بافق، تولیدی کاشی تک سرام، کارتن ایران، کشتیرانی ج.ا.ا، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری مسکن تهران، ‌آهن و فولاد ارفع، سبحان دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی سیمان تهران، ‌قند تربت جام، سرمایه‌گذاری ساختمانی بین‌المللی نام‌آوران مهندسی متوقف شدند.

    بنابر این گزارش،‌روند معاملات امروز بازار سهام همچنان نشان دهنده فقر شدید نقدینگی و کاهش حجم و ارزش معاملات در بازاری رو به موت بوده که به لطف بازارگردانی و معاملات کد به کد حقوقی‌ها چراغ خود را به زحمت روشن نگاه داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها