عصر خودرو

توتال و ایران توافق پتروشیمی امضا می کنند

عصر بازار- جمهوری اسلامی ایران و شرکت توتال فرانسه قصد دارند تا همکاری های خود را در زمینه های مختلف انرژی از جمله مساله پتروشیمی گسترش دهند. توتال نخستین شرکت نفتی جهانی است پس از برجام سرمایه های خود را به تهران آ‌ورده است.

توتال و ایران توافق پتروشیمی امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شبستان ، جمهوری اسلامی ایران پذیرای سرمایه های شرکت فرانسوی توتال در بخش پتروشیمی خواهد بود. گفته می شود تهران و پاریس مذاکراتی را در این بخش آغاز کرده اند و که در نهایت منجر به ورود سرمایه های معادل 9.5 میلیارد دلار خواهد شد.

    به جز توتال فرانسه شرکت انگلیسی هلندی شل هم علاقه مندی خود را برای حضور مجدد در بازار ایران اعلام کرده است. مساله انتقال سرمایه ها با توجه به تحریم های که بانک های غربی به ویژه آمریکایی علیه ایران اعمال می کنند وضعیت همکاری های منطقه ای و بین الملل ایران را در بخش انرژی کمی دشوار کرده است.

    اما مقامات تهران بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران قادر است ضمن جذب سرمایه های خارجی در خصوص امنیت این سرمایه ها هم ضمانت های لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد. توتال توافق اولیه خود را با طرف ایرانی برای ساخت سه مجموعه پتروشیمی به مراحل نهایی خود نزدیک کرده است که برای هر کدام 2 میلیارد دلار سرمایه لازم است و محصول سالانه آنها 2.2 میلیون تن ارزیابی می شود.

    برچسب ها