عصر خودرو

پاکستان گسترش روابط تجاری با ایران را در اولویت قرار می‌دهد

عصر بازار- اتاق بازرگانی و صنایع لاهور پاکستان دیروز میزبان سمیناری با عنوان «تعریف دستورالعمل ها برای سیاست اقتصادی استراتژیک جدید پاکستان در قبال کشورهای ایران، چین، روسیه و ترکیه» بود.

پاکستان گسترش روابط تجاری با ایران را در اولویت قرار می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در این سمینار کارشناسان گفتند، پاکستان به عنوان کشوری که از نظر اقتصادی با چالش مواجه است، باید بخشی از اتحادیه های جدید اقتصادی با کشورهای منطقه باشد تا بتواند از منافع پدیده جهانی شدن منتفع گردد. بر اساس این سناریو، کارشناسان پاکستانی، کشورهای ایران، چین، روسیه و ترکیه را به عنوان کشورهایی شناسایی کرده اند که پاکستان باید روابط تجاری و اقتصادی خود با آنها را توسعه دهد.

    در این سمینار عبدالباسط، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور گفت، اتحادیه در حال ظهرو پاکستان، روسیه، چین و ایران می تواند سرنوشت منطقه را تغییر دهد.

    کارشناسان حاضر در این نشست ضمن تحلیل روابط تجاری و اقتصادی پاکستان با این 4 کشور، گفتند، سهم پاکستان از کل تجارت خارجی روسیه بسیار ناچیز است، در حالی که تراز تجاری پاکستان و روسیه نیز به نفع روسیه است.

    چند کارشناس شرکت کننده در این نشست گفتند: «ایران و پاکستان به عنوان کشورهای همسایه و برادر به جای خرید کالا از کشورهای دور، باید به واردات کالا از یکدیگر اولویت بدهند.» این کارشناسان بر اهمیت همکاری ها در زمینه بنگاه های کوچک و متوسط و مگا پروژه هایی نظیر فعالیت های اکتشاف نفت و گاز در ساحل و فراساحل تاکید کردند. این کارشناسان، بخش های دارای پتانسیل بالا در روابط ایران و پاکستان را بخش هایی نظیر کاغذ، تخته، شکر، سیمان، مواد شیمیایی و حمل و نقل و ارتباطات برشمردند.

    حسنین رضا میرضا، رئیس مجمع اقتصادی گلدن رینگ پاکستان در این سمینار گفت، بلوک اقتصادی متشکل از کشورهای پاکستان، چین، ایران، ترکیه و روسیه 20 درصد از منابع جهان را در اختیار دارد و تلاش های جمعی آنها می تواند این بلوک را به نقطه کانونی توسعه اقتصادی آینده تبدیل سازد.

    برچسب ها